Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Luxul sfideaza criza. Vanzarile au crescut, la nivel mondial

Luxul sfideaza criza. Vanzarile au crescut, la nivel mondial


Vanzarile de produse de lux in 2012 ar putea atinge cifra de 302 miliarde de dolari la nivel mondial, cu 4% mai mult decat in 2011, indica studiul Euromonitor.

Statele Unite ale Americii si-au pastrat statutul de cea mai mare piata a bunurilor de lux din lume in 2012, potrivit celui mai recent studiu efectuat de Euromonitor.

Studiul Euromonitor evidentiaza ca 2012 ramane un an cu vanzari ridicate pe segmentul bunurilor de lux, in ciuda turbulentelor economice, a crizei din zona euro si a instabilitatii politice de pe pietele emergente, conform CPP-Luxury.

Cele mai mari piete pentru bunurile de lux, in afara de SUA, sunt Japonia, Italia si Franta, tari in care se inregistreaza aproape jumatate din vanzarile acestui segment.

Segmentul de bunuri de lux din Marea Britanie se confrunta cu diverse presiuni, pe masura ce inflatia creste, iar salariile sunt inghetate. Vanzarile pe acest segment ajung la 33 miliarde de euro, avand o pondere de 11% din totalul pietei. Pana in 2017, se estimeaza ca vanzarile pe acest segment in Marea Britanie vor creste cu 78%, pana la 59 miliarde de dolari, ajungand la o pondere de 16% din totalul pietei.

Brazilia are o pondere de 1% pe piata vanzarilor de bunuri de lux, insa se preconizeaza ca acest stat va deveni un punct cheie in viitor, pe fondul investitiilor demarate in regiune de mai multe branduri importante. Dezvoltarile de mall-uri din Brazilia sunt in vizorul producatorilor de lux, asteptandu-se ca numarul acestor complexuri comerciale sa creasca cu 100 pana in 2014.

Cum vor evolua segmentele pietei de lux in urmatorii cinci ani

In urmatorii cinci ani, segmentul de haine - cea mai mare categorie dupa valoare pe piata bunurilor de lux in 2012 - isi va mentine acest statut, urmand sa aiba 42% din incasari in 2017.

Vanzarile de bijuterii si ceasuri de lux vor creste cu 38% in urmatorii cinci ani, urmand sa atinga o valoare de 76 miliarde de dolari. In zona Asia Pacific, vanzarile pe aceste segmente vor creste cu 38% in urmatorii cinci ani, majorandu-se cu 207%.

Pietele din China si India vor reprezenta zone importante pentru dezvoltarea segmentului bunurilor de lux.

Perioada de instabilitate economica din Europa de Vest, care se va intinde pe mai multi ani, conduce la dezvoltarea investitiilor in produsele de lux la preturi accesibile. Aparitia acestor produse este vizibila in primul rand in cazul hainelor si accesoriilor de lux, care impreuna detin o pondere de 56% din aceasta piata in 2012.

Cele mai mari trei conglomerate de lux din lume - LVMH, PPR si Richemont - au raportat castiguri ridicate in prima jumatate a acestui an, pe fondul cresterii pe segmente precum ceasurile si bijuteriile.

Cei mai mari jucatori de pe piata de lux anunta profituri in crestere

Vanzarile pe piata produselor de lux din Romania au scazut cu 30% in primele sase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2011, potrivit CPP Luxury Industry Management Consultants Ltd.

Piata produselor de lux din Romania, in scadere cu 30% anul acesta

Cele mai importante scaderi pe piata de lux din Romania s-au inregistrat pe segmentele de moda, accesorii, bijuterii si ceasuri.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1977 ori