Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Louis Vuitton, cel mai valoros brand de lux din lume

Louis Vuitton, cel mai valoros brand de lux din lume


Louis Vuitton a fost numit cel mai valoros brand de lux din lume pentru al saptelea an consecutiv.

Brandul, detinut de multinationala franceza LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, valoreaza 25,9 miliarde de dolari, inregistrand o crestere de 7% comparativ cu 2011, potrivit unui studiu realizat de BrandZ, citat de Bloomberg.



Hermes, unde LVHM este actionar, s-a clasat pe locul al doilea cu o valoare de 19,1 miliarde de dolari, in crestere cu 61% anul trecut. Rolex a ocupat locul al treilea, cu o valoare de 7,17 miliarde de dolari, avand o crestere de 36%.



Chanel este pe locul al patrulea in studiul BrandZ, valoarea sa de piata inregistrand o scadere de 2% pana la 6,68 miliarde de dolari, in timp ce valoarea de piata a Gucci s-a diminuat cu 14%, pana la 6,42 miliarde de dolari. Valoarea Gucci a fost afectata de scaderea cotatiei actiunilor PPR SA anul trecut.

Maiestria adusa la un inalt nivel, mostenirea si istoria sunt factori cheie ai succesului pentru brandurile de lux, potrivit studiului BrandZ.



Valoarea Louis Vuitton reprezinta aproximativ o treime din capitalizarea de piata a LVMH, care ajunge la 61,05 miliarde de euro (78 miliarde de dolari).

Prada, care a vandut actiuni la Hong Kong prin oferta publica initiala de anul trecut, ocupa locul al saselea in topul brandurilor de lux, cu o valoare de 5,7 miliarde de dolari.

Compania de lux planuieste sa deschida 80 de magazine in urmatorii trei ani, majoritatea acestora urmand sa fie detinute direct de companie. Detinerea directa a magazinelor reflecta trendul general pe segmentul producatorilor de lux de a impune un control mai strans, evitand licentele si francizele, potrivit studiului.



Cartier, brandul de bijuterii detinut de Cie. Financiere Richemont SA (CFR), producatorul de coniac Hennessy si producatorul de sampanie Moet & Chandon s-au clasat pe locurile sapte, opt si noua in acest studiu.

LVHM, care detine Hennessy si Moet & Chandon, controleaza sau detine actiuni in cadrul a patru dintre cele mai valoroase branduri de lux. Compania detine o participatie de 22,3% la Hermes International SCA.

In ceea ce priveste Burberry, gigantul a ocupat pozitia a zecea cu o valoare de 4,09 miliarde de dolari, o crestere de 21% fata de anul anterior.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2231 ori