Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sondaj: 40% din spectatorii de teatru cumpara biletele online

Sondaj: 40% din spectatorii de teatru cumpara biletele online


Spectatorii de teatru in proportie de 40% isi cumpara biletele online, potrivit unui sondaj IMAS realizat la cererea Teatrului Nottara si dat publicitatii miercuri.

Conform sondajului, primul de acest gen efectuat dupa 1989, prezentat de directoarea Teatrului Nottara, Marinela Tepus, si de directorul IMAS, Alin Teodorescu, consumul de media al spectatorilor de teatru nu difera foarte mult de restul populatiei, singura exceptie fiind oferita de proportia semnificativ mai mare de spectatori de teatru care acceseaza zilnic internetul.

Marea majoritate a publicului care obisnuieste sa mearga la teatru prefera sa mearga la teatre unde repertoriul este variat - 87,3%, si numai 12,7% ar dori sa vada acelasi gen de piesa.

In ceea ce priveste genurile de teatru, comedia este preferata de 68,6%, drama - 10,6%, tragicomedie - 9,5%, urmate de teatru-dans - 2,1%, pantomima - 1,1% si teatrul absurdului si tragedie - 0,7%. 6% dintre respondenti nu au stiut sau nu au vrut sa raspunda iar 0,7% au spus ca prefera alt gen decat cele enumerate.

La intrebarea daca exista vreun gen de teatru care lipseste din peisajul bucurestean si si-ar dori sa fie prezent, 90,8% au raspuns negativ si doar 9,2 au dat un raspuns pozitiv. Printre genurile de teatru care ar trebui sa existe pe piata bucuresteana respondentii au indicat teatrul experimental, interactiv, stand-up comedy, underground - 26,9%, opereta, spectacole coregrafice, musical - 15,4%, un gen mai vesel - 11,5%, spectacole de cabaret si teatru clasic - 7,7%, altceva (teatru, SF, spectacolele lui Tudor Gheorghe etc.) - 26,9% si 3,8% nu au vrut sau nu au stiut ce sa raspunda.

Printre criteriile importante pentru public in alegerea unui spectacol se numara actorii care joaca in spectacol (87%), autorul piesei (61%), recomandarile prietenilor (54%), regizorul spectacolului (49%), teatrul unde se joaca (43%), comentariile din mass-media (29%) si alte aspecte (18%).

Comparativ cu structurile socio-demografice ale populatiei in varsta de 18 ani si peste din Bucuresti, dominantele spectatorilor de teatru sunt: tineri (18-29 ani - 27,9%, 30-44 ani - 37,1%), cu studii superioare (71%), venituri peste 1.500 lei (29%), statut social ridicat (71,4%), consumatori de internet (zilnic sau aproape zilnic (82,3%).

Studiul a fost realizat in perioada 11-19 decembrie 2012. Metodologia de sondare a constat in 800 de chestionare completate prin metoda CATI (interviuri prin telefon asistate de calculator), populatia-tinta fiind persoanele cu varsta de 18 ani si peste, rezidente in Bucuresti. Toti respondentii au fost selectionati in mod aleatoriu dintr-o lista exhaustiva de numere de telefon generate de calculator.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres
Articol citit de 1446 ori