Vanzarile revistei Rolling Stone s-au dublat datorita controversatei fotografii cu Johar Tarnaev

Vineri, 02 August 2013, ora 15:33
1181 citiri
Vanzarile revistei Rolling Stone s-au dublat datorita controversatei fotografii cu Johar Tarnaev

Editia curenta a revistei Rolling Stone, care il are pe coperta pe Johar Tarnaev, a avut vanzari de peste doua ori mai mari decat media de vanzari inregistrata in mod obisnuit de aceasta publicatie.

Controversa starnita in SUA de decizia editorilor Rolling Stone de a pune o imagine cu Johar Tarnaev, presupusul autor al atentatului de la Boston, pe coperta editiei din luna august a publicatiei a avut un efect pozitiv asupra vanzarilor revistei, informeaza adweek.com.

Astfel, in ciuda faptului ca editia curenta a revistei Rolling Stone a fost eliminata de pe rafturile unor retaileri, vanzarile publicatiei au crescut cu 102% fata de media de vanzari pe editie a publicatiei in 2012.

Aceasta cifra are la baza vanzarile inregistrate in 1.420 de puncte de vanzare, in perioada 19 - 29 iulie. Conform informatiilor furnizate de acesti retaileri, au fost vandute 13.232 de copii ale editiei curente a revistei Rolling Stone, mai mult decat dublu fata de media de vanzari pe editie in anul precedent.

Totusi, imaginea cu Tarnaev de pe coperta Rolling Stone nu a avut un impact major asupra vanzarilor revistei, avand in vedere ca doar 5% din tirajul publicatiei este vandut prin intermediul retailerilor.

Insa, aceste cifre demonstreaza inca o data faptul ca o controversa poate fi un motor important pentru stimularea vanzarilor.

Totodata, adweek.com precizeaza ca imaginea publicata de Rolling Stone pe coperta editiei sale curente este un autoportret realizat de Johar Tarnaev. Aceasta fotografie a aparut si pe coperta editiei din 5 mai a The New York Times, insa nu a strarnit la fel de multe controverse precum cele provocate de editorii Rolling Stone, mai spune adweek.com.

Decizia revistei Rolling Stone de a pune pe coperta o fotografie a lui Johar Tarnaev a generat un val de proteste pe internet si in randul cititorilor, printre cei nemultumiti aflandu-se si copiii celebrului cantaret rock Ozzy Osbourne, Jack si Kelly.

Astfel, Jack Osbourne a lansat o campanie pe site-ul Change.org, insotita de o petitie, in care cerea ca proprietarii revistei Rolling Stone sa creeze un fond caritabil in care sa puna banii proveniti din vanzarea acestui numar al publicatiei, fondurile urmand sa fie apoi directionate pentru ajutorarea victimelor atentatului de la Boston si a familiilor lor.

Fotografia cu Johar Tarnaev de pe coperta revistei Rolling Stone este insotita de urmatorul text: "Atacatorul. Cum un elev popular, promitator a fost condus la esec de familia sa, a alunecat in islamul radical si a devenit un monstru".

Reprezentantii publicatiei au sustinut ca articolul dedicat lui Johar Tarnaev din paginile revistei este o relatare documentata despre suspect. Printre dezvaluiri se afla aceea ca un apel public lansat de fostul sau antrenor de lupte l-ar fi convins in cele din urma pe Tarnaev sa se predea atunci cand politia a inconjurat barca in care se ascundea.

Numarul controversat a fost pus in vanzare pe 3 august, dar mesajul de pe Facebook al revistei in care a fost prezentata coperta a strans numeroase comentarii negative.

Ulterior, editia curenta a publicatiei, care cuprinde materialul despre Johar Tarnaev, a fost postata gratuit si pe site-ul revistei.

Coperta a atras insa si comentarii din partea miscarii "Free Johar", care a subliniat, pe contul sau de pe reteaua de socializare Twitter, ca acesta este nevinovat pana nu i se va dovedi vinovatia.

In atentatul comis pe 15 aprilie, in timpul maratonului organizat in centrul orasului american Boston, trei oameni au murit, iar 264 au fost raniti.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#Johar Tarnaev Rolling Stone, #revista Rolling Stone vanzari, #Rolling Stone revista tiraj , #Stiri Lifestyle