Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Un sistem de trei gauri negre supermasive, descoperit la 4 miliarde ani lumina de Terra

Un grup international de astronomi a descoperit un sistem de trei gauri negre supermasive, a caror masa depaseste de cateva miliarde de ori masa Soarelui, intr-o galaxie aflata la circa 4 miliarde de ani lumina distanta de Terra, a informat astronomul Ian Heywood, potrivit EFE.

"Sistemele cu multiple gauri negre supermasive sunt rare", a spus Ian Heywood, din cadrul asociatiei stiintifice CSIRO (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation) din Australia, intr-o declaratie pentru canalul australian ABC.

Echipa, condusa de Roger Deane, de la Universitatea Cape Town, Africa de Sud, a descoperit acest nou sistem de trei gauri negre prin intermediul a patru observatoare internationale interconectate pentru a opera ca un puternic telescop.

Majoritatea, daca nu chiar toate galaxiile mari, iar Calea Lactee nu face exceptie, au in centrul lor o astfel de gaura neagra supermasiva. Modelele teoretice de evolutie a galaxiilor indica faptul ca o galaxie mare se formeaza din ciocnirea a doua sau mai multe galaxii mai mici. Conform acestei teorii, in Univers ar trebui sa existe numeroase corpuri galactice mari care sa contina mai mult de o gaura neagra supermasiva. Aceasta descoperire este importanta pentru ca sustine aceasta teorie.

Cercetatorii s-au axat pe indepartata galaxie SDSS J1502+1115, unde au descoperit ca doua dintre cele trei gauri negre supermasive erau separate de o distanta de numai 456 ani lumina si ca orbitau una in jurul celeilalte cu o viteza de 300 de ori mai mare decat viteza sunetului pe Terra.

Aceasta descoperire va ajuta la intelegerea modului in care aceste corpuri se imbina si influenteaza evolutia galaxiilor, a adaugat Ian Heywood.

Astronomul a semnalat, de asemenea, posibilitatea ca "una dintre gaurile negre sa fie expulzata din sistem astfel incat celelalte doua sa se aseze pe o orbita mai stabila si eventual sa se uneasca".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres