Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mai multe persoane au telefon mobil decat acces la toalete

Mai multe persoane au telefon mobil decat acces la toalete


Din totalul de sapte miliarde de locuitori ai Planetei, circa sase miliarde dispun de telefoane mobile, in timp ce doar 4,5 miliarde au acces la toalete, a facut cunoscut adjunctul secretarului general al ONU, Jan Eliasson, vorbind despre criza sistemelor sanitare la nivel mondial.

"Astfel, 2,5 miliarde de persoane, majoritatea din mediul rural, nu au acces la sisteme sanitare adecvate", a subliniat Eliasson conform ipsnews.net.

In mod ironic, lumea este saturata de abundenta de telefoane mobile, insa se cauta cu disperare toaletele care nu exista.

O caricatura dintr-un calendar al Bancii Mondiale pe 2013 pune aceste cifre intr-o perspectiva chiar mai realista, dar sub semnul umorului. Desenul prezinta un satean dintr-un colt indepartat al lumii, 'inarmat' cu un sul de hartie higienica intr-o mana si cu un telefon inteligent in cealalta, incercand sa localizeze pe GPS (sistemul de pozitionare globala) cea mai apropiata toaleta. Pe ecranul telefonului scrie: "Cea mai apropiata toaleta este la o distanta de 2 kilometri".

Totusi, el poate fi considerat norocos, penru ca un numar estimat de 1,1 miliarde de oameni (din cei 2,5 miliarde fara instalatii sanitare adecvate) sunt obligati sa-si faca nevoile in aer liber, deoarece nu exista toalete peste tot, spune Eliasson.

Aplicatiile pe smartphone, o posibila solutie privind accesul la serviciile de igiena

De aceea, Banca Mondiala incearca sa rezolve problema lipsei de acces la sisteme sanitare adecvate la nivel mondial cu ajutorul tehnologiei digitale si a aplicatiilor pe telefoanele mobile (Apps).

Saptamana trecuta, BM a anuntat trei castigatori ai "Sanitation Hackathon and App Challenge", descris ca un proiect de un an care recunoaste aplicatii (Apps) inovatoare si relevante la nivel local pentru rezolvarea provocarilor in ceea ce priveste sistemele sanitare.

Inovatiile bazate pe tehnologie pot juca un rol-cheie in multe probleme legate de igiena, inclusiv cererea de cartografiere pentru serviciile de igiena, identificarea zonelor neacoperite, captarea feedback-ului clientilor si comunicarea de mesaje privind curatenia si igiena, pentru a schimba comportamentul oamenilor, este de parere Andy Narracott, responsabil in domeniul apei si canalizarii. Dar provocarea majora este cum este folosita aceasta informatie si cum se actioneaza, adauga el.

Si Clarissa Brocklehurst, fostul sef al departamentului apa, salubrizare si igiena din cadrul UNICEF, a afirmat ca problema sistemelor sanitare este o problema extraordinar de greu de rezolvat asa ca este "nevoie de orice inovatie pentru a face fata acestei situatii".

Acesta se traduce prin solutii in termeni de tehnologie, institutii, schimbarea comportamentului, finantare si monitorizare.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1110 ori