Dotarea corecta a birourilor pe timp de pandemie

Vineri, 07 Mai 2021, ora 11:37
316 citiri
Dotarea corecta a birourilor pe timp de pandemie
birou FOTO: pexels.com

In incercarea de a ne redobandi "normalitatea" cu care eram obisnuiti, multi dintre noi incep sa faca usor - usor trecerea de la munca de acasa la cea de la birou, chiar daca doar cateva zile din luna. Deocamdata. Pentru companiile care nu vad o solutie in work from home si au nevoie de prezenta fizica a angajatilor, se impun luarea unor masuri de protectie suplimentara privind sanatatea tuturor celor ce ajung in spatiul de lucru, fie ei angajati, clienti sau parteneri.

Masuri de protectie inca de la usa

Posterele informative in legatura cu riscurile imbolnavirii cu Sars-Cov-2 pentru angajati le vor reaminti acestora de fiecare data sa aiba grija de sanatatea lor si a celor din jur si sa nu scape din vedere in niciun moment masurile de protectie. Acestea vor fi plasate atat la intrarea in cladire sau birouri cat si in zona meselor si nu numai.

In fiecare zi, la venirea la serviciu, angajatii vor fi intampinati de o persoana responsabila cu masurarea temperaturii incazul in care nu exista un aparat de termo-scanare. Covorasele antibacteriene plasate la fiecare intrare in cladire sunt o optiune potrivita pentru a diminua bacteriile si microbii de pe incaltaminte. Un covoras antibacterian este prevazut cu multiple straturi aderente, ce se dezlipesc atunci cand nu mai sunt lipicioase.

Mastile de protectie joaca un rol esential in aceasta perioada. Desi contestate de multi, acestea filtreaza aerul si ne permit sa ne protejam atunci cand cineva tuseste sau stranuta in preajma noastra. Mai ales in spatiile inchise, purtarea acestora a devenit obligatorie iar acestea ar trebui sa fie puse la dispozitie de catre angajatori in cazul in care o persoana nu are o masca sau doreste sa o schimbe pe cea utilizata. Accesul in cladire sau birou nu ar trebui sa fie permis fara o masca medicala.

Dezinfectant pentru maini - solutia pentru o igiena perfecta

Plasarea unor statii cu dezinfectanti sau a unor dozatoare cu senzor sunt de dorit la fiecare intrare. Astfel, oricine ajunge la birou, fie ca a calatorit cu mijloacele de transport in comun sau a venit cu masina proprie, are posibilitatea si obligatia sa isi dezinfecteze mainile corect.

Dispenserele mai pot fi amplasate si in bai, impreuna cu cele pentru sapun lichid si consumabilele de hartie, spalarea mainilor cu apa si sapun din abundenta facandu-se dupa cateva activitati precum:

  • Inainte si dupa ce s-a servit masa;
  • Daca s-a atins o rana deschisa;
  • Daca s-a intrat in contact cu o persoana bolnava;
  • Dupa un episod de stranutat si tuse;
  • Dupa folosirea toaletei si nu numai.

Dispenserele vor fi alimentate periodic de catre personalul responsabil cu dezinfectant de cea mai buna calitate, aprobat de catre Ministerul Sanatatii si furnizat de catre o companie de incredere.

Gelul dezinfectant este indicat sa aiba o concentratie ridicata de alcool, de pana la 90%, pentru a distruge un spectru cat mai larg de microorganisme daunatoare ce ne pot imbolnavi. Produsele profesionale sunt intotdeauna indicate, avand o actiune imediata, si pot sustine inca de la prima aplicare, o lupta acerba cu bacterii, microbi, fungii si virusuri. Acestia nu se dilueaza, se folosesc ca atare.

Solutiile dezinfectante pentru suprafete - un mediu mai sanatos

Birourile dar si spatiile comune, baile, bucataria si cantina trebuie sa fie igienizate zilnic utilizand dezinfectanti profesionali ce se adapteaza usor diferitelor materiale. Astfel, personalul administrativ trebuie sa acorde o atentie deosebita locurilor si obiectelor ce sunt atinse de o multime de oameni precum butoanele lifturilor, balustrada, manerele usilor, intrerupatoarele, receptia si nu numai. Pe de alta parte, fiecare angajat in parte este responsabil pentru biroul sau si lucrurile pe care le are pe acesta, de la laptop, tastatura, mouse, instrumente de scris, agende si nu numai. Astfel, in fiecare zi la incepututl programului, indeal ar fi ca fiecare sa isi igienizeze spatiul de munca si sa pastreze o distanta optima fata de colegii sai.

Podele curate in orice moment al zilei cu produsele potrivite

Mai ales in cladirile cu un trafic intens curatenia trebuie pastrata ca la carte pentru a asigura un spatiu nu numai confortabil dar si optim si sanatos pentru toti cei care isi desfasoara activitatea acolo. De aceea, personalul administrativ trebuie dotat cu produse de curatenie profesionale, eficiente, de la lavete, bureti, manusi de protectie, solutii si detergenti care sa acopere un spectru larg de suprafete, maturi si mopuri, raclete pentru podele sau chiar masini pentru lustruit pardoseala. Astfel, podelele trebuie mentinute curate pe toata durata zilei pentru a reduce nivelul murdariei si al patogenilor.

Aspirarea mochetelor ajuta la reducerea prafului, a alergenilor si contribuie la pastrarea unui aer mai curat. Pentru a mentine un tonus bun al angajatilor si pentru a diminua raspandirea virusurilor este indicat sa se aeriseasca spatiile de cateva ori pe zi.

Doar urmand indicatiile specialistilor si tinand cont de masurile de protectie ne vom putea reintoarce la stilul de viata cu care am fost obisnuiti.

4 motive pentru care spațiile de birouri prietenoase sunt esențiale pentru atragerea și retenția angajaților
4 motive pentru care spațiile de birouri prietenoase sunt esențiale pentru atragerea și retenția angajaților
În ultima vreme, tot mai multe persoane au înțeles că un spațiu de birou prietenos, care oferă tot confortul, este esențial pentru atragerea și retenția angajaților. Însă, nu doar...
#birou, #dotare birou, #pandemie , #Stiri Lifestyle