Cosurile cadou corporate: Cine se bate pe o afacere de 5 milioane de euro pe an

Joi, 31 Octombrie 2013, ora 09:00
6286 citiri
Cosurile cadou corporate: Cine se bate pe o afacere de 5 milioane de euro pe an

Piata romaneasca de cosuri cadou corporate este in crestere de la an la an. Estimarile analistilor pentru anul in curs arata ca vanzarile pot depasi usor 5 milioane EUR.

Producatorii romani, printre care amintim GiftSolution, Le Manoir, Gourmetgift, KarinGift si Borealy, livreaza direct clientilor produse de calitate superioara si la preturi destul de competitive, intrand astfel in concurenta directa cu marii producatori internationali de cadouri, in special din Italia. Distributia cadourilor din import se desfasoara prin marile lanturi, atat hypermarketuri cat si cash&carry.

In ultimii 5 ani pe piata romaneasca au aparut companii locale ce ofera astfel de produse, punand accentul foarte mult pe personalizarea continutului din cos si unicitatea ambalajului. Astfel, doi din marii producatori internationali de cadouri, Drink IT si Il Rovere, au pierdut un segment important din piata romaneasca de cadouri si cosuri cadou.

Majoritatea producatorilor locali de cadouri corporate folosesc preponderent canalul de vanzare online cheltuind sume importante de bani in promovare. Surse din domeniul IT ne spun ca pe acest domeniu numai catre Google se scurg peste 120.000 Euro in fiecare an. Totusi, sunt si producatori romani, cum este GiftSolution, care de cativa ani au decis sa semneze parteneriate strategice cu mari lanturi de magazine din tara noastra pentru distributia nationala a cadourilor de tip corporate.

Astfel segmentul de vanzare online nu mai are pondere 100%, producatorul GiftSolution facand astfel un split intre vanzarea traditionala la raft si vanzarea online.

"De 4 ani de zile colaboram cu marile lanturi de magazine prezente in Romania. Prima retea in care am fost prezenti este Metro Cash&Carry. Am livrat atat cosuri cadou sub marca proprie Metro, cat si cosuri cadou sub marca GiftSolution. Brandul nostru a devenit foarte cunoscut pe piata de specialitate, asadar intre timp am extins parteneriatele cu alte retelele de magazine. Craciunul acesta, clientii nostri vor putea gasi produsele GiftSolution in retelele de magazine Metro, Cora, Real, Selgros, Carefour, Billa si Peny", a declarat Radu Trasca Director al SC GiftSolution SRL.

"Este imbucurator faptul ca reusim sa ne batem cu marii producatori internationali ai pietei de profil. Chiar daca pentru moment doar pe piata romaneasca. Acest lucru nu ar fi fost posibil daca nu am fi inteles ca trebuie sa investim in dezvoltare, sa fim la curent cu toate noutatile din domeniu si sa ne implicam in activitati de promovare pentru a reusi sa oferim preturi foarte bune si servicii de livrare impecabile", asa cum ne-a comunicat Radu Trasca, Director GiftSolution.

Planurile de viitor sunt si mai indraznete, asa cum am inteles de la Dl Radu Trasca. "Nu va pot spune care sunt pasii nostri pe termen scurt, fiind deja in mijlocul sezonului de Craciun 2013, iar concurenta este cu ochii pe noi. Insa pe termen mediu strategia Companiei Giftsolution este de a investi foarte mult in dezvoltare tehnologica si in promovarea pe pietele externe. Ne dorim ca in 3-4 ani sa putem sa ne batem de la egal la egal cu companii care fac acest job de peste 40 ani in Europa. Sunt increzator ca noi romanii avem tot ce ne trebuie ca sa reusim acest lucru".

Este finalul lunii Octombrie si mai putin de doua luni de zile ne mai despart de Sarbatorile de Iarna, astfel ca, in curand, va incepe perioada febrila de achizitie a cadourilor corporate. Oferta este extrem de variata, de la lanturile mari de magazine, la producatorii locali care deja au lansat cataloagele pentru Craciun.

Asadar, cumparati cadouri de la producatorii romani si nu lasati pe ultima suta de metri achizitiile de protocol, luna decembrie fiind una extrem de aglomerata pe majoritatea domeniilor de activitate.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#cosuri cadou corporate Romania, #cosuri cadou GiftSolution, #cadouri Craciun companii , #Stiri Lifestyle