Cercetatorii au descoperit sursa imaginatiei

Miercuri, 18 Septembrie 2013, ora 15:20
Cercetatorii au descoperit sursa imaginatiei
Sursa foto: Myconfinedspace.com

Cercetatorii au descoperit unde se afla sursa imaginatiei in creierul uman, relateaza portalul Science World Report.

Capacitatea omului de a-si folosi imaginatia nu dispare dupa perioada copilariei, cand in joaca betele devin sabii si terenurile de joaca palate. Persistenta ei o demonstreaza creatorii de arta, inventatorii de unelte si oamenii de stiinta.

Exista de mai multa vreme teorii ca imaginatia se bazeaza pe o ampla retea neuronala, in creier, dar a demonstra existenta unui anume "spatiu de lucru mental" s-a dovedit a fi dificila.

In noul studiu, cercetatorii le-au cerut celor 15 participanti sa-si imagineze o serie de forme vizuale abstracte si sa le combine, mental, in forme mai complexe sau sa le descompuna, tot mental, in parti separate, si le-au masurat activitatea cerebrala cu ajutorul rezonantei magnetice.

S-a constatat ca pentru asemenea activitati imaginative se pune in functiune o intreaga retea corticala si subcorticala in mare parte a creierului, retea care pare a fi acel "spatiu de lucru mental" despre care oamenii de stiinta considera ca ar fi responsabil cu imaginatia.

"Constatarile noastre ne-au adus mai aproape de a intelege cum modul in care este organizat creierul uman ne deosebeste de alte specii si asigura un spatiu intern generos pentru gandirea libera si creativa", a conchis intr-un comunicat de presa Alex Schlegel, de la Dartmouth College, din Hanover, New Hampshire (SUA), principalul autor al studiului.

"Stabilirea acestor diferente ne va permite sa intelegem de unde vine creativitatea umana si, posibil, sa recream aceste procese creative in masini", a adaugat cercetatorul.

#imaginatie creier, #origine impaginatie, #cercetari imaginatie , #Stiri Lifestyle