Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Banca Mondiala: Obezitatea este influentata direct de preturile ridicate la alimente

Banca Mondiala: Obezitatea este influentata direct de preturile ridicate la alimente


Preturile alimentare au scazut comparativ cu varful atins in vara, dar raman apropiate de nivelul lor record, impingandu-i pe saraci spre variante "junk food" si obezitate, a apreciat Banca Mondiala (BM), intr-un raport publicat joi.

"Persistenta preturilor alimentare volatile si ridicate nu are numai consecinte asupra foametei si subnutritiei, dar si asupra obezitatii ce ar putea creste intr-un context de preturi ridicate in care populatiile aleg alimente mai putin scumpe" si mai calorice, subliniaza BM, ce evidentiaza costul mai scazut al "junk food" in tarile sarace, potrivit AFP.

Intre octombrie si februarie, preturile alimentare au scazut in mod clar (-4%), mai ales cele la grau (-11%) si al zaharului (-10%), pe fondul unei cereri "mai slabe" pe pietele de cereale, noteaza BM. Insa ele raman la niveluri "foarte ridicate" si nu sunt decat cu 9% mai scazute decat nivelurile istorice atinse in august, remarca cu ingrijorare institutia financiara internationala.

Doar in luna februarie, preturile au afisat o tendinta ascendenta (+1%) in regim anual, in special orezul (+5%) si porumbul (+5%), doua alimente de baza in numeroase tari in curs de dezvoltare. Banca Mondiala este preocupata de asemenea de "incertitudinile" persistente cu privire la productia agricola, cu stocuri de cereale care au scazut cu 3% in 2012.

"Conditiile climatice inca foarte uscate in Argentina, Africa de Sud si Australia au facut sa planeze o urma de indoiala asupra productiei din urmatoarele luni", subliniaza raportul. In acest context, milioane de persoane vor continua sa sufere de pe urma unei "alimentatii nepotrivite", avertizeaza BM, ce poate uneori "cauza morti premature".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres
Articol citit de 2339 ori