5 sfaturi esențiale pentru a deschide o prajitorie de cafea

Miercuri, 10 Noiembrie 2021, ora 17:51
1525 citiri
5 sfaturi esențiale pentru a deschide o prajitorie de cafea
prajitorie cafea FOTO: clarocafe.ro

În anul 2020, piața cafenelelor din Romania a fost o industrie de 300 milioane de euro. Asta înseamnă o mulțime de boabe de cafea! Dacă vă place cafeaua, este posibil să vă fi gândit să vă deschideți propria prajitorie de cafea.

O prajitorie de cafea se ocupă de prăjirea boabelor de cafea verde la diferite niveluri de prăjire pentru a fi ulterior măcinate și preparate. Odată prăjită, aceasta va fi vândută direct clienților, sau prin intermediul cafenelelor, retailerilor sau magazinelor alimentare. Un barista ar putea ajunge în situația de a învăța clienții cum să deguste cafeaua.

Dacă cercetarea, crearea și comercializarea propriei cafele sună intrigant, atunci antreprenoriatul în lumea cafelei poate fi pentru dvs.

Iată câteva idei de cercetat și explorat înainte de a începe o astfel de afacere.

1. Cercetați boabele de cafea

Mulți prăjitori de cafea începători încep prin a crea amestecuri cu gust original și distractiv. În timp ce creativitatea și pasiunea sunt elemente esențiale pentru orice afacere nouă, afacerea dvs. se va prăbuși inevitabil dacă nu vă cunoașteți produsul.

Boabele de cafea provin din regiuni selectate ale lumii și sunt clasificate în funcție proveniență și soi. Cafelele au gusturi și note distincte datorate în mare parte soiurilor din care provin.

Arabica și Canephora (cunoscută și sub numele de Robusta) sunt singurele două specii de cafea viabile din punct de vedere comercial. Chiar dacă există sute de alte specii de cafea, acestea nu se autopolenizează și, prin urmare, cantitățile produse sunt insuficiente pentru a putea fi comercializate.

Fiecare specie de cafea, Arabica și Canephora, au soiuri variate de cafea. Fiecare soi are o aromă unică, urmare mutațiilor care apar atunci când sunt cultivate. Caracteristicile dezirabile, cum ar fi aciditatea, dulceața sau tăria apar în diferite cafele, în mare parte datorită faptului că fermierii le recoltează pe măsură ce plantele cresc.

Factori precum procesarea, altitudinea și vremea afectează aroma cafelei. Un factor important reprezintă și greutatea unei boabe, deoarece o boabă mai densă va reacționa diferit la căldură față de o boabă mai ușoară.

Există o mulțime de surse de informare pentru a vă documenta despre boabele de cafea. Puteți participa la cursuri de degustare a cafelei, unde puteți învăța să descrieți care sunt diferitele gusturi; aceste cursuri oferă șansa de a învăța vocabularul necesar pentru a vă descurca în industria cafelei. Cursurile online vă pot învăța mai multe despre industrie sau puteți afla informații vitale sau știri din lumea cafelei ascultând o carte audio sau un podcast.

Dacă sunteți interesat de feedback-ul clienților, aveți ce învăța. Când alegeți să priviți orice feedback constructiv ca pe o oportunitate de dezvoltare, veți crea întotdeauna oportunități de îmbunătățire a brandului propriu. Luați în considerare cum să vă îmbunătățiți tehnica de măcinare, extracția și controlul calității pentru a vă duce produsul peste concurență.

Odată cu progresul tehnologiei prin industrie, investiția în echipamentele potrivite este o necesitate pentru a avea o constanță în produsul final oferit. Un echipament sofisticat de prăjire a cafelei trebuie să înregistreze variațiile de temperatură, să analizeze culoarea și să măsoare pierderile de umiditate.

2. Cercetați Prăjitoarele de Cafea

Prăjitoarele de cafea vin într-o varietate de mărimi, iar alegerea primului echipament poate fi o adevărată provocare. De exemplu, în timp ce un prăjitor nou va trebui să se încadreze într-un buget modest, achiziționarea unuia de dimensiuni reduse vă poate duce în situația în care cererea să depășească oferta.

Prăjitoarele comerciale mici de cafea pot fi găsite la un preț de aproximativ 3.000 de dolari. Modelele de top pot ajunge până la 58.000 de dolari.

Pe măsură ce afacerea dvs. se extinde, luați în considerare prăjitoare de capacitate mai mare, cu caracteristici inovatoare. Prăjitoarele de înaltă calitate limitează contactul dintre tambur și boabele de cafea pentru a preveni prăjirea neuniformă. Prăjitoarele realizate din cupru și oțel sunt de preferat datorită proprietăților lor conductoare.

Pentru a vă începe afacerea, alegeți un prăjitor de cafea de dimensiuni mai mici și care este ușor de curățat.

3. Promovați-vă Brandul

Când alegeți să porniți o astfel de afacere, amintiți-vă că nu mai faceți cafea doar pentru dvs. Ideal ar fi să aveți deja câteva contracte gata semnate înainte de a începe.

Luați în calcul promovarea în mediul online pentru a vă stabili o bază de clienți. Brandul și produsul dvs. trebuie să iasă în evidență.

Evaluați-vă concurența pentru a afla care este oferta lor. Dacă majoritatea concurenței locale vinde amestecuri scumpe, luați în calcul producerea și comercializarea unei alternative mai ieftine. Dacă majoritatea prepară cafele slabe, promovați un produs cu gust profund și bogat.

Odată ce vă câștigați o clientelă, gândiți-vă la prepararea unui amestec unic afacerii dvs. Strategia unui brand se îmbunătățește nu numai cu produse bune, ci și cu o servire unică.

Promovați-vă brandul online prin intermediul rețelelor de socializare, rezultate ale căutărilor organice și Google Ads. Această piață evoluează rapid și constant, așa că există frecvent noi oportunități prin care brandurile noi pot ieși în evidență.

Alăturați-vă grupurilor din comunitate și conversațiilor de grup. Anunțați pe toată lumea când oferiți reduceri sau oferte speciale.

O strategie bună de marketing este de a prăji și a vinde cafeaua direct în magazin. Magazinul creează un punct de vânzare imediat pentru clienții noi și construiește astfel loialitate față de brandul dvs., deoarece întâmpinați clienții cu o aromă inconfundabilă.

O cafenea unde se prăjește pe loc cafeaua este un loc în care oamenii pot degusta oferte, în mare parte indisponibile în altă parte. Nu trebuie să aveți un spațiu generos, întrucât intimitatea poate fi un punct forte. Oferind o astfel de experiență unică, clienții pot pleca fericiți fără a lua loc la masă.

Achiziționați boabe de cafea internaționale pentru a oferi clienților dvs. rafinament și o varietate de imposibil de egalat de concurență.

4. Evitați Îndatorarea

Strângeți capital din diferite surse înainte de a vă începe afacerea. Prietenii și familia sunt cei mai mari susținători ai dvs. și sunt oamenii potriviți pentru a începe căutarea de investitori.

Când porniți afacerea, poate ar fi bine să alegeți opțiuni economice, cum ar fi spații de închiriat și echipamente ieftine. Utilizați cele mai simple ambalaje disponibile pentru a servi cafeaua clienților. Mai bine să fiți accesibil ca preț decât agresiv.

Pe măsură ce afacerea dvs. crește, investiți în echipamente superioare pentru a vă distinge și mai mult brandul.

5. Învățați-vă Clienții să Deguste Cafeaua

Poate că oferiți o ceașcă de cafea de calitate, dar clienții dvs. nu vor ști acest lucru până nu devin și ei experți.

Degustarea cafelei este un proces care implică măcinarea cafelei, mirosirea zațului, acoperirea cafelei cu apă fierbinte, încălzirea lingurilor, spargerea crustei, gustarea cafelei și luarea de notițe. Dacă veți sări peste oricare dintre acești pași, nu veți putea degusta cu atenție cafeaua.

Oferiți cursuri gratuite de degustare în cadrul cafenelei. Oferiți câteva mostre gratuite și povestiți despre afacerea dvs. Antreprenorii care manifestă generozitate și o atitudine muncitoare, orientată spre clienți sunt recompensați cu loialitate tot mai mare din partea clienților.

Începutul aventurii în industria cafelei

Afacerea dvs. poate fi la fel de tare și aromată ca și cafeaua pe care o vindeți. Cu o strategie de marketing atent planificată, cunoștințe despre cafea și puțină creativitate, puteți avea o afacere care va prospera în cel mai scurt timp.

O afacere de succes în industria cafelei este la fel de rezistentă și complicată precum cafeaua pe care o vinde. Cu o strategie de marketing inovatoare, cu temele făcute despre boabele de cafea, echipamente și puțină creativitate, un antreprenor își poate crea o nișă în industria cafelei, o industrie de milioane de dolari.

#prajitorie cafea, #cafea , #Stiri Lifestyle