Vanzarile producatorilor de lux in China pot fi afectate de maturizarea pietei

Miercuri, 26 Septembrie 2012, ora 08:05
1765 citiri
Vanzarile producatorilor de lux in China pot fi afectate de maturizarea pietei

Vanzarile producatorilor de lux pe piata din China ar putea fi influentate de schimbarea atitudinii consumatorilor, care devin mai pretentiosi in legatura cu bunurile pe care le cumpara. In plus, aceste produse pot fi achizitionate de chinezi din Europa, la jumatate de pret.

Pe masura ce produsele Louis Vuitton, Gucci sau Omega au inceput sa fie comercializate in orase precum Beijing si Shanghai, cumparatorii au inceput sa evite produsele fabricate in serie pentru modele mai deosebite, potrivit Mediafax.

"Odata cu maturizarea pietei de lux, chinezii devin mai pretentiosi cu produsele pe care le cumpara. Nu este vorba doar de aspect", a declarat Fflur Roberts, analist la Euromonitor in Londra.

Orientarea cumparatorilor catre produse mai putin ostentative si deseori mai scumpe, care a avut loc si in Europa si Statele Unite dupa prabusirea Lehman Brothers in 2008, ar putea afecta cererea pentru Vuitton si Gucci, care pana recent vindeau peste jumatate din gentile de lux in China, potrivit estimarilor HSBC (Hong Kong and Shanghai Banking Corporation).

Banca estimeaza ca vanzarile unor branduri de lux de nisa precum Bottega Veneta si Yves Saint Laurent, detinute de compania PPR, vor inregistra o crestere de aproape trei ori mai mare decat media industriei de profil, chiar in conditiile in care incetinirea avansului economic isi pune amprenta asupra cererii.

"Cumparatorii din China continua sa cheltuiasca, dar intr-un mod diferit. Pe masura ce chinezii devin mai informati in privinta brandurilor, companiile de lux trebuie sa munceasca mai mult pentru a-si vinde produsele", a aratat Uche Okonko, director general la compania de consultanta Luxe din Paris.

PIB-ul Chinei a crescut cu 7,6% in trimestrul al doilea, fata de intervalul similar al anului trecut, cel mai lent ritm in trei ani.

China este a cincea mare piata a produselor de lux la nivel mondial, cu vanzari de 14,6 miliarde de dolari in 2011, potrivit Euromonitor.

Producatorii de bunuri de lux au anuntat vanzari in crestere pe pietele asiatice

Cele mai mari trei conglomerate de lux din lume - LVMH, PPR si Richemont - au raportat castiguri ridicate in prima jumatate a acestui an, pe fondul cresterii pe segmente precum ceasurile si bijuteriile.

Cei mai mari jucatori de pe piata de lux anunta profituri in crestere

Cea mai importanta crestere pe segmentul produselor de lux s-a inregistrat pe pietele emergente, precum China, unde nicio companie nu a raportat o diminuare a vanzarilor, in ciuda temerilor privind evolutia negativa a acesteia.

Vanzarile Prada au crescut cu 36,5% in S1 din 2012, ajungand la o valoare de 1,55 miliarde de euro, pe fondul cresterii pietei din Asia.

Luxul nu e in criza: Profitul Prada creste cu peste 50% in primul semestru

La inceputul lunii august, companiile producatoare de bunuri de lux anuntau ca vor creste preturile pe piata europeana, in perioada urmatoare, pentru a le alinia cu cele de pe piata chineza.

Brandurile de lux anunta cresterea preturilor in Europa

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#China piata produse lux, #jucatori piata produse lux, #produse lux china, #braduri lux piata chineza , #Stil de viata