Companiile producatoare de bauturi scumpe au reusit sa obtina profituri importante, in ciuda faptului ca au marit preturile, iar ritmul de crestere al economiei chineze este in scadere.
Kweichow Moutai, lidera pietei de baijiu, un distilat foarte cunoscut si scump in China, a anuntat ca si-a dublat profiturile pe trimestrul trei, atingand suma de 544,72 milioane de dolari, cu mult peste asteptarile analistilor Reuters.
Principala sa rivala, Wuliangye Yibin, a anuntat saptamana trecuta ca asteapta, de asemenea, vanzari foarte mari si o crestere a profiturilor cu 90% pe segmentul premium.
Cu toate acestea, este posibil ca aceste companii sa aiba probleme in a repeta succesul de pe trimestrul trei al lui 2012, dupa ce guvernul de la Beijing a inasprit reglementarile privind utilizarea banilor publici pentru achizitia produselor de lux, inclusiv de baijiu.
Baijiu si celelalte produse de lux s-au regasit pana acum in mod obisnuit pe lista de protocol si cadouri a oficialilor chinezi.
Desi restrictiile guvernamentale au fost impuse inca din martie, analistii cred ca impactul lor pe piata va fi resimtit doar in urmatoarele luni.
"S-ar putea ca deocamdata sa nu fie resimtit un impact major deoarece cele mai multe cadouri au fost oferite din bugetul stabilit in prima jumatate a anului. Cu toate acestea, pe masura ce inaintam (n.r. in timp) s-ar putea sa observam un impact mai mare (n.r. al restrictiilor)", a declarat Zhao Yong, analist la Haitong Securities.