Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanita Iovan: Nu mai consider moda un domeniu de afaceri

Romanita Iovan: Nu mai consider moda un domeniu de afaceri


Romanita Iovan, designer si om de afaceri, vorbeste despre magazinul Escada inaugurat saptamana trecuta in Bucuresti, in urma unei investitii de 200.000 de euro. Mediul business, insa, nu va lua niciodata locul podiumului in viata ei, sustine Romanita Iovan, intr-un interviu acordat Business24.

Cu toate acestea, cunoaste si pune in aplicare oricand principiile unui manager bun, care utilizeaza eficient toate resursele de care dispune, inclusiv timpul personal. "Am inceput sa spun stop muncii atunci cand e momentul sa fiu alaturi de cei dragi", spune creatoarea de moda.

Ea are doua mari secrete pentru timpul sau liber: cartile si fiul sau, Albert. Se relaxeaza oricand in compania unei carti bune, iar timpul petrecut alaturi de copil o incarca de energie si buna dispozitie. "Sunt dependenta de el si de sentimentul de a fi mama!", recunoaste Romanita Iovan.

Aceasta sustine ca nu este un critic de moda, ci un creator, tocmai de aceea refuza sa faca un top al celor mai bine imbracate femei de afaceri din Romania.

"Stilul fiecarei femei este adaptat personalitatii sale, deci nu cred ca e oportun sa criticam sau sa apreciem o tinuta vestimentara doar dupa aspectul exterior. Un stil reusit este, obligatoriu, o sinergie intre interior si exterior, un mix intre personalitatea unei femei si hainele pe care aceasta le asociaza trairilor sale", explica Iovan.

Ati inaugurat, saptamana trecuta, magazinul Escada in The Grand Avenue, o investitie de 200.000 de euro. Ce alte investitii aveti in plan pentru viitor?

In acest moment, intentia mea este sa repozitionez marca Escada in preferintele clientilor romani. Escada este foarte cunoscuta in tara noastra si primele impresii legate de deschiderea magazinului au fost excelente. Sunt sigura viitorul Escada in Romania va fi unul presarat cu multe momente frumoase.



Care au fost motivele pentru care ati optat pentru aceasta locatie?

Galeria The Grand Avenue are multiple avantaje care conteaza pentru potentialii nostri clienti: beneficiaza de o locatie la standarde excelente, are o zona comerciala ampla cu produse din cele mai variante domenii, detine o parcare proprie si este situata in centrul orasului.

Din punctul meu de vedere, The Grand Avenue este cel mai bun loc din Romania pentru cumparaturi exclusiviste. Pentru un client din aceasta categorie, este foarte important sa beneficieze de toate aceste avantaje atunci cand se decide sa faca cumparaturi.



Ce aduce nou magazinul Escada din Bucuresti?

Magazinul Escada din Bucuresti se incadreaza perfect in noua tipologie a marcii germane: mai putina opulenta si mai multa apropiere fata de client. Chiar daca pastreaza elemente luxuriante, noul design de magazin este mai primitor si mai atent la detaliile care conteaza intr-adevar.

In acelasi timp, femeia Escada din ziua de astazi este mai dinamica si mai eleganta, dar totusi feminina si stralucitoare. In acest moment avem in magazin colectia Spring Summer 2012, urmand ca, in aproximativ zece zile, sa primim si noua colectie Pre Fall 2012 - cea care a stat la baza prezentarii de moda de saptamana trecuta.



Daca ar fi sa renuntati la moda, care ar fi primul segment in care ati investi?

Va pot spune cu certitudine ca nu voi renunta vreodata la moda - este profesia in care activez de peste 25 de ani. Nu mai consider moda un domeniu de afaceri, ci o latura a personalitatii mele, a felului meu de a fi.

Sunt deschisa mereu la noi provocari si caut mereu oportunitati de afaceri, dar nu ma voi indeparta prea mult de podiumul de prezentare, imi este mult prea drag.



Spuneati, la sfarsitul lui 2011, ca lucrati la proiectul unui magazin de jucarii. In ce stadiu se afla acest proiect?

Lucrez in continuare la aceasta idee, insa prioritatea mea, in acest an, este Escada si tot ce graviteaza in jurul acestei marci.

Cred ca, in afaceri, pe langa strategia in sine, conteaza foarte mult si momentul in care decizi sa te lansezi pe piata. Cand voi fi sigura ca e oportun sa lansez acest magazin de jucarii, veti afla cu siguranta toate detaliile.

Sunteti creatoare de moda si femeie de afaceri, dar, in acelasi timp aveti o familie, sunteti mama. Ce tip de management al timpului aplicati pentru a face fata cu succes unor astfel de responsabilitati?

Principiul meu a fost, intotdeauna, ca un manager bun reuseste sa imbine utilul cu placutul. Pana la urma, managementul presupune utilizarea eficienta a tuturor resurselor de care dispunem, iar timpul este una dintre ele.

Imi fac timp pentru afaceri, dar imi doresc sa nu imi neglijez familia. Am inceput sa spun stop muncii atunci cand e momentul sa fiu alaturi de cei dragi.

Care a fost cel mai mare compromis pe care ati fost nevoita sa il faceti pentru lumea business?

Cred ca cel mai mare compromis a fost atunci cand mi-am sacrificat timpul liber. Nu imi pare rau ca am facut acest lucru, toate au avut rost la timpul lor. Nu am regrete si m-am bucurat dupa fiecare decizie luata. Insa timpul este limitat si mereu ne dorim sa avem mai mult ca sa putem face lucruri dragi noua.

Si, pentru ca suntem la editia de weekend "Cum sa-i cheltuiesti", cum isi cheltuieste Romanita Iovan banii si cum isi petrece timpul liber?

Prioritatea mea, atunci cand vorbim de timp liber, este fiul meu, Albert. Imi doresc sa fiu mereu alaturi de el si sa facem cat mai multe lucruri impreuna. Clipele petrecute cu Albert ma incarca intotdeauna de energie si de buna dispozitie. Sunt dependenta de el si de sentimentul de a fi mama!

Cand ne referim la felul in care imi cheltui banii, va pot spune ca am avut mereu o slabiciune pentru carti. Cumpar tot timpul cate una si ma relaxez atunci cand citesc. Imi propun sa stau cat mai putin in fata computerului si cat mai mult in compania unei carti bune.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2905 ori