Mihaela Borcea: Sensibilitatea nu iti e mereu de folos in afaceri

Sambata, 17 Noiembrie 2012, ora 00:00
2986 citiri
Mihaela Borcea: Sensibilitatea nu iti e mereu de folos in afaceri

Mihaela Borcea este pasionata de afacerea ei si de tot ce inseamna frumusete sau antiageing si ii place sa ofere cadouri celor dragi. Recunoaste ca nu este usor sa fii femeie de afaceri in industria de beauty, insa e bucuroasa ca a reusit sa isi aduca businessul la nivelul celor mai importante clinici din lume.

Primul sau contact cu antreprenoriatul a fost intr-un domeniu care apartine "mai degraba barbatilor", intr-o afacere cu gaz petrolier lichefiat. Experienta a obligat-o sa faca performanta, iar acum incearca din greu sa-si gestioneze cat de bine timpul, astfel incat sa nu neglijeze nici viata de familie nici activitatea profesionala.

Sarbatorile si le va petrece impreuna cu familia, intre care se numara si prietenii si colaboratorii apropiati. "Ma consider o persoana norocoasa pentru ca am 'o familie' asa de numeroasa...", spune Mihaela Borcea, intr-un interviu acordat Business24.

Este mai usor pentru o femeie decat pentru un barbat sa faca afaceri in domeniul frumusetii? Cum puteti caracteriza aceasta industrie?

Nu, nu este deloc mai usor pentru o femeie sa faca afaceri in acest domeniu. Ba chiar dimpotriva as putea spune, deoarece ca femeie intelegi mai repede si mai exact utilitatea fiecarui produs sau aparat nou aparut si tentatia de a il achizitiona pentru propriul business este mult mai mare.

Apoi, se stie ca femeile au o sensibilitate nativa si acest lucru nu iti e mereu de folos in afaceri, mai ales daca ai ghinion si intalnesti si parteneri de afaceri nepotriviti. Ca sa nu mai spun despre faptul ca, in cazul meu fiind si mama a trei copiii, am si alte responsabilitati care tin de familie.

Ce individualizeaza Michelle Center in fata altor centre de frumusete?

Calitatea serviciilor, profesionismul celor care le realizeaza si produsele si aparatele de ultima generatie. Suntem prima clinica antiageing din Romania si ma mandresc cu faptul ca serviciile si produsele noastre sunt similare cu cele pe care le folosesc cele mai importante clinici din lume.

In urma cu sase ani am inceput cu un salon de infrumusetare ce oferea servicii standard, adica coafor, manichiura, pedichiura, partea de corporal si cam atat. Astazi, Michelle Antiageing and Dental Clinic a devenit o clinica in adevaratul sens al cuvantului pentru ca avem solutii pentru orice problema care se reflecta la nivel estetic, fie ca e vorba de kilograme in plus, de remodelare corporala sau chiar de probleme stomatologice.

Cum ati invatat sa faceti afaceri? Povestiti-ne despre primul dumneavoastra contact cu antreprenoriatul.

Primul meu contact cu anteprenoriatul a fost intr-un teritoriu care apartine mai degraba barbatilor fiind vorba de o afacere cu gaz petrolier lichefiat. A fost o scoala buna pentru mine, pentru ca recunosc ca am avut ce invatata fiind vorba de un domeniu care necesita capacitate maxima de concentrare, instincte bune si chiar fermitate.

Nu este genul de afacere pe care o poate face toata lumea de aceea este un domeniu in care concurenta chiar exista la un nivel mult superior fata de celelalte genuri de business. Dar tot raul spre bine pentru ca atunci cand ai concurenti de elita esti clar obligat sa faci performanta.

Apelati la serviciile propriului centru de frumusete? Daca da, care este rutina dumneavoastra?

Bineinteles ca da! Regretul meu cel mare este ca nu dispun de atat de mult timp pe cat mi-as dori ca sa pot face mai des toata gama de terapii care imi sunt necesare si pe care clinica le ofera. Din lipsa de timp merg adesea la salonul VIP al clinicii, locul in care se pot realiza mai multe servicii si terapii de infrumusetare simultan si astfel economisesc timp.

Nu pot sa spun ca am o rutina. De obicei imi fac tratamente faciale, corporale, manichiura si pedichiura spa si tratamente pentru par insa nu fac niciodata acelasi gen de tratament consecutiv. Pentru ca avem o gama variata de produse si terapii incerc sa fac din fiecare gama cate ceva si chiar sa le combin descoperind astfel noi tratamente.

Una dintre preocuparile mele constante este ca impreuna cu specialistii de la Michelle sa gasim solutii inovatoare anti-ageing.

Nu sunteti doar o femeie de afaceri de succes, ci si mama a trei copii. Cum reusiti sa imbinati activitatea profesionala cu viata de familie?

E greu, dar incerc sa-mi gestionez cat se poate de bine timpul, energia si rabdarea pentru a nu neglija nici viata de familie dar nici activitatea profesionala.

Nu e imposibil, dar trebuie sa fii in primul rand foarte bine organizata, ceea ce nu e deloc simplu mai ales in aceste vremuri cand neprevazutul apare la fiecare pas. Recunosc insa ca faptul ca pot imbina aceste lucuri se datoreaza si faptului ca familia este alaturi de mine, ma intelege si ma sustine, dar si echipei de profesionisti cu care lucrez la Michelle si cu care ma inteleg minunat.

Cum veti petrece sarbatorile de iarna?

Impreuna cu copiii, evident. Cred ca sarbatorile se petrec intodeauna alaturi de cei dragi in familie. Asa am facut intodeauna, asa voi face si in acest an. E drept ca, atunci cand spun familie, nu ma refer doar la sensul clasic al acestei notiuni ci o extind putin si includ in familie si prietenii si colaboratorii apropiati. Si ma bucur, si ma consider o persoana norocoasa pentru ca am "o familie" asa de numeroasa...

Pe ce va place cel mai mult sa cheltuiti banii?

In principal, pe cele mai revolutionare terapii antiageing si aparatura ultraperformanta pentru clinica Michelle. Asa cum am spus deja Michelle Antiageing and Dental Clinic este mai mult decat business, este pasiune!

In rest, imi place sa ofer cadouri celor dragi mie. Eu fac parte din randul acelora care se bucura mai mult cand ofera decat atunci cand primesc...

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#afaceri Mihaela Borcea, #Mihaela Borcea cosmetica, #business Borcea , #Omul de afaceri