Dana Sota: De la frumusete la business, doar un pas

Sambata, 19 Ianuarie 2013, ora 00:00
4608 citiri
Dana Sota: De la frumusete la business, doar un pas

Dana Sota a transformat pasiunea sa pentru frumusete in business, inca din anul 1999, asa ca recenta deschidere a unui magazin online de produse pentru ingrijire a fost doar un "pas firesc", sustine aceasta. A adus, astfel, in Romania doua produse premium ce au castigat premiile Best Beauty Awards in 2011 si 2012.

Pasiunea Danei Sota pentru tot ceea ce inseamna produse de infrumusetare porneste inca din copilarie si a urmat aceasta directie pana aproape de "extrem". De peste un an este "vegetariana in proportie de 99%", pentru ca uneori mai consuma si peste. In rest, practica yoga si merge de 12 ani la sala, de 2-3 ori pe saptamana.

Despre frumusete si calea de la pasiune la business vorbeste Dana Sota, intr-un interviu acordat Business24.

Frumusetea si viata sanatoasa sunt mai mult decat simple pasiuni pentru dumneavoastra. Ele s-au transformat intr-o afacere care aduce in Romania branduri de renume international. Cat de usoara sau grea a fost trecerea de la pasiune la business?

Pasiunile mele pentru domeniile health & beauty s-au dovedit a fi unele cu potential de business inca din 1999, cand deschideam primul centru de estetica faciala si corporala din Romania.

In paralel am "inventat" primul format de emisiune de beauty facuta la noi vreodata, "Viata in roz", difuzata pe Antena 1.

De atunci si pana in prezent tot ceea ce am realizat, de la emisiuni TV, conferinte, organizare de evenimente, consultanta beauty si pana la lansarea in urma cu patru ani a cartii "Frumusetea se invata", best seller in domeniu, s-a bazat pe ceea ce imi place cu adevarat sa fac.

Astfel, trecerea de la pasiune la business s-a facut de la sine, pe nesimtite, iar faptul ca am 'deschis' un magazin de produse de ingrijire organice online nu este decat un pas firesc, o extensie a ceea ce am facut pana acum.

De unde s-a nascut aceasta pasiune?

Desi suna a cliseu, am fost atrasa inca din copilarie de rujurile, pudra si cremele mamei. Atentia asupra lor nu doar ca s-a pastrat odata ce am crescut, ci s-a intensificat pe masura ce citeam informatii si noutati din domeniu, vizitam diverse centre de infrumusetare din strainatate sau testam cele mai inedite produse, proceduri sau tratamente cosmetice.

Asa am ajuns editor beauty la reviste glossy precum Marie Claire si am decis sa imi deschid propriul centru la Bucuresti.

Ati adus in Romania produsele care au castigat Best Beauty Awards in 2012, dar si in 2011. De ce au primit ele aceste premii si cum ati reusit sa le aduceti la noi in tara?

Produsele Aloree si Ren le cunosteam cu mult inainte de a-mi veni ideea sa fiu promotorul lor si sa le aduc in Romania prin intermediul unui magazin online.

Recunosc, a durat destul de mult sa ii conving pe principalii mei parteneri din UK (Ren) si Franta (Aloree) ca vor face o alegere buna acceptand sa isi comercializeze produsele si in Romania, unde, dupa cum stim, publicul nu este suficient de educat.

Evident, in cele cateva luni cat a durat negocierea, mi-au studiat activitatea, background-ul in domeniu si chiar mi-au testat cunostintele specifice pietei de beauty.

Premiile castigate de produsele Aloree si Ren s-au datorat ingredientelor lor deosebite, naturale, pure, dar mai ales eficientei dovedite in cosmetica estetica.

Recent ati imbratisat o noua directie: consultanta de frumusete. Planuiti sa va dezvoltati un business in acest sens?

De peste un an de zile fac acest lucru si sunt fericita ca a fost atat de bine primita initiativa mea de catre femeile de toate varstele.

Foarte multe tinere apeleaza la sfaturile mele dupa ce si-au stricat tenul folosind produse necorespunzatoare, insa la fel de mare este si numarul celor care vin pur si simplu sa le recomand rutine de ingrijire adaptate tenului si varstei lor.

Deocamdata am o singura zi pe saptamana cand ofer aceste consultatii, dar probabil ma voi extinde la doua zile, datorita cererilor. Acum am programari cu peste o luna de zile in avans.

Sustineti ca frumusetea se invata. Care sunt primii pasi pe care trebuie sa ii parcurga un "invatacel"?

Pentru orice femeie, ingrijirea corecta si completa, tinand cont de tipul de piele, varsta sau factori de mediu ar trebui sa fie mai importanta decat hainele sau accesoriile.

Un ten sanatos va fi intotdeauna frumos si luminos. Si chiar daca machiajul are rolul lui, daca nu e aplicat pe un ten curat, nu va arata niciodata impecabil.

Care sunt cosmeticele care nu trebuie sa lipseasca din trusa unei femei, fie ea de afaceri sau care, pur si simplu, se respecta pe sine insasi?

Indiferent de varsta, timpul pe care il are la dispozitie sau buget, unei femei nu trebuie sa-i lipseasca niciodata crema hidratanta de noapte si crema hidratanta de zi, cu SPF (factor de protectie solara).

Folosirea zilnica a acestora ajuta la prevenirea procesului de imbatranire prematura, care, dupa cum stim cu totii, incepe aproximativ de la 15 ani. Apoi, in masura in care contextul o impune sau se doreste obtinerea unui look anume, crema contur ochi si fardurile sunt indispensabile.

Totusi, in topul meu se afla fondul de ten, mascara si lip-gloss, cosmetice pe care orice femeie le poate aplica in maximum 10 minute si care cu siguranta sunt suficiente pentru a-i scoate in evidenta atuurile fizice.

Cum va pastrati dumneavoastra frumusetea si sanatatea?

Suntem intr-o continua schimbare. Fiecare anotimp, varsta, perioada din viata, necesita un alt tip de ingrijire, asa ca trebuie sa iti asculti permanent corpul si sa-i dai ceea ce simti ca are nevoie. Este gresit sa folosesti ani de zile aceleasi produse, ca apoi sa te miri ca nu mai sunt eficiente.

De exemplu, in momentul de fata eu merg pe hidratare si fermitate (ten si corp), folosesc predominant produse din gama REN in combinatie cu alte produse bio, incerc sa nu imi agresez organismul nici la exterior si nici pe interior cu prea multe chimicale, conservanti si de asemenea beau foarte multa apa.

Iubesc apa pentru tot ceea ce ne ofera ea: hidratare, echilibru si pana la urma viata. De peste un an sunt vegetariana in proportie de 99%, uneori mai consum si peste, iar in rest merg de 12 ani constant la sala (de 2-3 ori pe saptamana) si mai practic yoga.

Sunteti o femeie care investeste mult in cosmetice?

Nu cred ca exista femeie care sa nu isi consume mare parte din resursele financiare pe cosmetice. Eu cheltuiesc enorm, mai ales pe produse de skin care si asta in principal pentru ca nu ma pot abtine sa nu testez orice produs revolutionar, cu ingrediente "minune", care consider ca merita incercat si mi se potriveste.

In ceea ce priveste preferintele, cred ca le-ati intuit deja: cremele si serurile de la Aloree si Ren, produsele Yonka pentru tratamentele cosmetice pe care le repet la 2-3 luni, machiajul de la MAC si Make up Forever.

Pe de alta parte, imi place enorm sa calatoresc, asa ca bugetul meu se imparte intre cosmetice si calatorii.

Ce sfaturi aveti pentru femeile de afaceri care ne citesc?

Sa nu uite ca inainte de a fi femei de afaceri sunt sotii, mame, iubite si trebuie sa dea permanent dovada de feminitate. Cu cat timpul petrecut in fata oglinzii este mai mare, cu atat increderea in propria persoana si respectul de sine cresc, fapt care impune si respectul celor din jur.

Pentru mai multe sfaturi, le astept cu drag la cabinet sau pe blogul meu.

#Dana Sota business, #afaceri Dana Sota, #frumusete Dana Sota , #Omul de afaceri