Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

CEO Albalact, despre management reusit si vacante in Europa

CEO Albalact, despre management reusit si vacante in Europa


Raul Ciurtin, Presedinte si Director General Albalact, vorbeste intr-un interviu acordat Business24 despre secretele managementului pe timp de criza, despre povestea din spatele succesului companiei sale, dar si despre modul in care studiile medicale l-au ajutat in afacerile sale.

Albalact nu este o afacere de familie, subliniaza omul de afaceri, ci este singura companie autohtona cu capital majoritar romenesc.

Raul Ciurtin este pasionat de pescuit, dar si de calatorii, iar urmatoarea sa vacanta va fi aceeasi ca in fiecare an: cu familia in Europa.

Ati preluat functia de director general al companiei Albalact intr-un moment in care apele nu erau tocmai limpezi in economia mondiala, anul 2010. Ce ati schimbat in managementul companiei pentru a nu fi resimtite efectele crizei financiare?

Am fost la conducerea companiei din 1999 pana in 2008 - ca presedinte si director general al companiei - apoi am preluat din nou conducerea ca director general doi ani mai tarziu. Cat priveste managementul companiei, am cautat sa pastrez o echipa unita, cu specialisti buni, sa imbunatatesc comunicarea si astfel sa contruim impreuna o strategie adecvata, pe termen mediu si lung.

Albalact este singurul producator local care a reusit sa-si consolideze pozitia in ultimii ani, pe o piata foarte competitiva datorita jucatorilor internationali. Care sunt secretele reusitei? Care este povestea din spatele afacerii Albalact?

In ultimii doi ani, industria a fost puternic influentata de scaderea puterii de cumparare a consumatorului, de majorarea TVA-ului, cresterea pretului la materie prima si febra promotiilor, iar acesti factori au pus o presiune destul de mare pe profitabilitate.

Dar strategia companiei a fost mereu concentrata pe cresterea business-ului, urmand un plan realist si adaptat la conditiile de piata si la nevoile consumatorului.

Albalact a continuat sa creasca fara sa-si piarda profitabilitatea si a castigat cote de piata. In acest moment compania noastra este al treilea cel mai important jucator in piata lactatelor din Romania.

Chiar daca traversam o perioada dificila, noi am continuat sa investim in in brand-uri, sa aducem produse noi, sa ne extindem in categorii in care brand-urile au potential, sa sustinem campanii de comunicare.

Am relansat brand-ul Zuzu cu o noua identitate vizuala si i-am imbogatit portofoliu de lapte si iaurturi, am lansat brand-ul Raraul la nivel national si l-am extins in categoria branzeturilor proaspete cu o gama noua de produse, unele dintre ele inexistente pana acum in piata. Am dezvoltat noi campanii de comunicare pentru Fulga si am apropiat-o mai mult de prietenii ei copiii.

In felul acesta ramanem aproape de nevoile consumatorilor nostri si atragem consumatori noi. Strategia noastra tine cont de adaptarea portofoliului pentru a satisface toate nevoile de consum din toate punctele de vedere - segmente de varsta, venituri etc.

In ultimul an, diversificarea portofoliului sub brand-urile proprii, o politica de preturi coerenta, calitatea si dezvoltarea distributiei au asigurat companiei cresterea vanzarilor pe aproape toate segmentele de produse.

Asa cum am spus, in continuare, urmarim sa ne consolidam pozitia prin dezvoltarea categoriilor in care suntem prezenti si intrarea in categorii noi. In acest sens, am incheiat investitii noi in fabricile de la Oiejdea din Alba si de la Raraul din Campulung Moldovenesc. Mizam de asemenea si pe extinderea distributiei.

Poate fi considerata Albalact o afacere de familie?

Albalact nu este o afacere de familie, este o societate pe actiuni, listata la bursa, cu peste 5000 de actionari si singura companie autohtona cu capital majoritar romenesc.

Eu si tatal meu, Petru Ciurtin, detinem 42% din actiuni, fondul strain de investitii RC2 Limited detine 25% din actiuni, iar restul de 31% este controlat de ceilalti actionari.

Domnul Petru Ciurtin, tatal meu, este membru in Consiliul de Administratie al Albalact.

Nu sunt "fiul proprietarului". Asa cum am precizat mai sus, detin un pachet important de actiuni ale companiei, sunt presedintele Consiliului de Administratie si directorul general al companiei.

Ati studiat si practicat medicina timp de doi ani la spitalul din Baia Mare. Ce influenta au avut studiile in medicina in afacerile pe care le-ati dezvoltat?

Nu pot spune ca medicina m-a ajutat propriu-zis in afaceri, dar m-a invatat sa acord o mare importanta calitatii produselor pe care Albalact le ofera consumatorilor.

Care va este brandul cel mai apropiat de suflet din gama Albalact?

Toate brand-urile imi sunt apropiate de suflet, m-am implicat mult in construirea lor impreuna cu echipa de management a companiei.

Pot spune ca am fost prima companie autohtona care a lansat si a dezvoltat doua brand-uri pur romanesti, prietenoase si inovatoare, care au castigat repede simpatia consumatorilor, nu doar prin mesajele si valorile pe care le transmit dar si prin calitatea produselor.

Este vorba despre Fulga si Zuzu. Consumatorii au continuat sa se regaseasca in aceste brand-uri, iar noi am continuat sa investim in ele pentru a le apropia si mai mult de valorile consumatorilor.

A urmat lansarea brand-ului Raraul la nivel national, un brand traditional, care inglobeaza tot ce e mai frumos si bun din Bucovina. Raraul constituie o prioritate la fel de mare ca si celelalte brand-uri.

Nu in ultimul rand, pentru ca ne aflam la editia de weekend "Cum sa ii cheltuiesti", cu ce isi ocupa timpul liber directorul general Albalact?

Imi petrec timpul liber cu familia in calatorii si mai merg la pescuit. Anul acesta voi merge in vacanta in Europa, ca de fiecare data.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3004 ori