Criza a taiat apetitul femeilor pentru cosmeticele scumpe

Miercuri, 26 Octombrie 2011, ora 13:01
1578 citiri
Criza a taiat apetitul femeilor pentru cosmeticele scumpe

Vanzarile de produse cosmetice au fost infranate in Europa dupa ce criza financiara a mai redus din apetitul femeilor pentru produse de infrumusetare premium.

Statisticile il contrazic pe presedintele Estee Lauder Companies, care spune ca recesiunea a determinat vanzarea mai multor rujuri.

Englezii si americanii au respectat insa regula de baza "a economiei frumusetii" si au cheltuit cu 10% mai mult pe achizitia de produse cosmetice de lux si pe alte produse de infrumusetare, in prima jumatate a anului, scrie Financial Times.

In pietele mari din Europa, vanzarile au fost mai lente, potrivit companiei de cercetare de piata NPD. Franta, cea mai mare piata europeana, a inregistrat o crestere de doar 1%, in timp ce vanzarile din Spania nu s-au modificat.

Producatorii au remarcat o scadere a vanzarile inregistrate pe alte segemente de lux, cum ar fi bauturile fine, posetele sau masinile si se tem ca acest trend va continua, la nivel global.

Burberry, o marca de lux britanica, a recunoscut ca planuieste masuri de urgenta pentru a contracara orice scadere a vanzarilor determinata de criza.

Un studiu Euromonitor arata ca romanii vor cheltui, pana la finalul acestui an, pentru produse de ingrijire personala si infrumusetare mai mult de 960 milioane de euro, cu aproximativ 3% mai mult decat anul trecut.

Vanzarile de produse de ingrijire personala si frumusete au totalizat anul trecut 933,5 milioane euro, in avans cu 2,1% comparativ cu valoarea din 2009, respectiv 914,7 milioane euro.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#vanzari produse cosmetice lux, #cosmetice lux , #Frumusete