Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

S-a deschis sezonul aurului! Bijuteriile indiene se vand "ca painea calda"

S-a deschis sezonul aurului! Bijuteriile indiene se vand "ca painea calda"


Diwal, sarbatoarea luminilor din India, marcheaza trecerea in noul an hindus, insa deschide si sezonul vanzarilor de aur. Vanzatorii bijuteriilor vaneaza profituri mari inca de la jumatatea lunii octombrie, potrivit Business Insider.

India continua sa fie cel mai mare consumator de aur din lume, cu toate ca in ultima perioada preturile ridicate au tinut clientii departe de vitrinele pline cu bijuterii.

Bugetele mai stricte si inflatia care a devalorizat rupia au afectat vanzarile de aur.

Prima zi a festivalului Diwali, Dhanteras, este considerata a fi o zi de bun augur pentru vanzarea bijuteriilor de aur, in timp ce in cea de-a patra zi a festivalului, "padva", vanzarile scad semnificativ.

Potrivit ritualului, in cea de-a patra zi a festivalului bijutierii se viziteaza intre ei, urandu-le un an nou fericit.

Cu toate ca s-a dat startul sezonului in care aurul devine vedeta magazinelor, vanzarile sunt slabe, cu scaderi de pana la 30-40% fata de anii trecuti.

Odata cu festivalul luminilor in India incepe si sezonul nuntilor, care va aduce noi scumpiri ale bijuteriilor.

Bazarul Mumbai Zaveri este cunoscut pentru piata de aur. 65% din dealerii de aur ai Indiei isi procura bijuteriile din acest targ indian.

Cu toate ca este cautat de marii bijutieri si dealer, bazarul Zaveri nu a scapat insa de teroristi. Potrivit ultimelor rapoarte, acesta a fost tinta a trei atacuri in 1993, 2009 si cel mai recent, in iulie 2011.

Acest colier bogat ornamentat face parte din colectia Dwarkada Chandumal, unul din cele mai cunoscute nume in piata de aur a Indiei.

Astfel de modele fac parte din colectia "vedeta" special creata pentru sezonul nuntilor.

In ciuda preturilor ridicate, cererea de aur din India a crescut intr-un ritm de 13%/an in ultimii 5 ani.

Potrivit unui raport elaborat de Consiliul mondial al aurului, indienii au cumparat 540 de tone de aur in prima jumatate a anului 2011, cu 21% mai mult fata de anul trecut.

Banca Centrala a Indiei, care detine 558 de tone de metal pretios, a sustinut ca aurul reprezinta o investitie sigura.

De asemenea, gcu ocazia festivalului Diwali, grupul Gitanjali a lansat distribuitorul automat de bijuterii intr-un centru comercial din centrul orasului Mumbai.

"Masina este prima de acest fel din lume si va revolutiona procesul de cumparare a metalelor pretioase si a bijuteriilor", a declarat Sanjeev Agarwal, directorul Gitanjali Export Corporation.

Indienii pot alege din 36 de produse de diverse marimi, modele si preturi care varieaza intre 1000 de rupii (aproximativ 14 euro) si 30.000 de rupii (430 de euro). Automatele de bijuterii au fost special create pentru ocaziile special si pentru cei care au lasat cadourile in ultimul moment. Cumparatorii isi pot achizitiona bijuteriile cu ajutorului cardului sau cash.

Reprezentantii Gitanjali si-au anuntat intentia de a monta astfel de distribuitoare si in alte centre comerciale, aeroporturi, dar si temple.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 10709 ori