Luxul depaseste limitele in China, potrivit unui raport UBS, care arata ca in 2010 economiile emergente din Asia au reprezentat aproximativ 50% din vanzarile globale de lux, dintre care majoritatea au venit din China.
Conform raportului, chinezii au cumparat produse de lux mai mult decat americanii si europenii la un loc.
In ceea ce priveste vanzarile produselor de lux din Europa, 50% din acestea provin de la turistii chinezi, in timp ce in SUA, 15% din vanzari au mers tot catre turistii chinezi.
Prin urmare, industria produselor de lux ar putea fi compromisa in cazul in care economia Chinei s-ar prabusi. Raportul UBS spune, insa, ca in ceea ce priveste economia Chinei nu sunt motive de ingrijorare.
Companiile de lux europene au raportat profituri de 41% in economiile emergente din Asia pentru al III-lea trimestru.
Mai mult, mall-urile din Hong Kong s-au aglomerat in timpul Saptamanii "de Aur" de vreme ce numarul miliardarilor chinezi este in crestere.