Industria romaneasca a luxului atinge jumatate de miliard de euro

Vineri, 25 Noiembrie 2011, ora 18:46
2065 citiri
Industria romaneasca a luxului atinge jumatate de miliard de euro
Cumparaturi lux

In 2010, romanii au cheltuit 450 de milioane de euro pe produse si servicii de lux. Jucatorii din domeniu nu au de ce sa se planga. Anul acesta au reusit sa scoata cu 50 de milioane de euro mai mult din buzunarele bogatasilor romani. Nu este de mirare ca 2012 va demara cu intrarea a patru noi branduri pe aceasta piata.

Produsele si serviciile de lux vor genera anul acesta o piata de 500 de milioane de euro, fara a pune la socoteala segmentul hotelier si de parfumerie. Cel mai mare procent din aceasta industrie, 50-60%, apartine masinilor de lux.

Urmeaza moda si accesoriile (excluzand bijuteriile), care detin o cota de aproximativ 30% din piata luxului. Acest lucru inseamna ca marile branduri,precum Gucci sau Hugo Boss, se bat pe o piata de 150 de milioane de euro.

Restul este generat de bijuterii, ceasuri, spa-uri si calatorii (linii aeriene, hoteluri de cinci stele si destinatii exotice).

"Industria are o valoare foarte mica in comparatie cu alte state europene. Acest lucru nu inseamna ca romanii nu dau bani pe lux, ci ca isi fac cumparaturile in strainatate", a declarat pentru Business 24 Oliver Petcu, managing director al CPP Management Consultants, singura companie companie de consultanta specializata in industria de lux din Romania.

Valentino si Burberry - "branduri disperate"

Anul 2012 va marca intrarea in Romania a cel putin patru retaileri de lux. In februarie, Valentino va deschide primul magazin din Romania, in incinta Hotelului Marriott.

O luna mai tarziu, va intra pe piata si mult asteptatul Burberry, pe care il veti putea gasi in spatele Hotelului Radisson, pe Strada Luterana din Capitala.

"Acestea sunt branduri disperate, care au mari probleme pe plan international, si pentru care orice noua piata este binevenita", a mai comentat Petcu.

Reprezentantul CPP Management estimeaza ca cei doi retaileri vor investi in Romania de circa sase ori mai putin decat brandurile care se respecta, cum ar fi Gucci. Astfel, daca Gucci cheltuieste aproximativ 6.000 de euro pentru deschiderea unui metru patrat de magazin, Valentino si Burberry se vor limita la 1.000 de euro.

Acestia vor face compromisuri la mobilier, care va fi, cel mai probabil, produs in Romania, la sistemul de iluminat si decoratiuni.

Tot in februarie 2012, Romanita Iovan va redeschide Escada, magazin pe care nu l-a putut opri de la famiment in anul 2010. Spatiul va fi amplasat tot in Hotelul Marriott, creatoarea de moda urmand sa cheltuiasca peste 200.000 de euro pentru aceasta relansare.

Ce sanse are invierea Escada? Petcu este circumspect, spunand ca persoanele din domeniul doamnei Iovan isi permit sa piarda sume mari de bani de dragul orgoliilor sau pentru a avea un loc in care sa-si lanseze colectiile. "Luxul ofera victime de genul Romanitei Iovan", mai spune consultantul.

Lista lui Petcu se incheie cu La Perla, unul dintre brandurile de top in industria italiana de lengerie intima de lux. Brandul a mai fost prezent, pana in 2010, in Romania prin Alfa Group, insa s-a renuntat la acesta din cauza apetitului scazut. Acum, se pare ca exista un investitor care, la fel ca si Romanita Iovan, crede in branduri renascute.

In afara de aceste lansari certe, exista zvonuri conform carora in 2012 vom face cumparaturi de la Hermes, Ferragamo, Prada si Saks Fift Avenue.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#piata lux, #industrie lux, #masini lux, #valentino romania, #burberry romania, #escada romanita iovan , #Fashion