Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romania, paradisul brandurilor de lux

De ce au ales Vuitton sau Burberry sa se lanseze in Romania?

De ce au ales Vuitton sau Burberry sa se lanseze in Romania?


Piata produselor de lux din Romania a fost la mare cautare in 2011. Gucci, Alfred Dunhill, Valentino si Ermanno Scervino si-au deschis primele magazine pe piata locala. Cum a ajuns Romania una dintre cele mai cautate destinatii pentru bradurile de lux din Europa de Est?

Max Mara, Burberry sau Gerard Darel sunt doar cateva dintre brandurile internationale de lux care au investit in Romania, considerata a doua piata ca marime din Europa de Est, dupa Polonia, potrivit Cpp-luxury.

Max Mara a anuntat relocarea magazinului, intr-un spatiu de trei ori mai mare, in timp ce Gerarrd Darel a deschis si un al doilea magazin intr-un mall.

Burberry a semnat un contract de franciza, urmand sa deschida primul magazin in martie 2012. Brandul german Escada, care a fost prezent in Romania cu trei magazine pana in 2007, a anuntat ca se va re-lansa pe piata locala cu un nou magazin.

Investitii pe piata bunurilor de lux reflecta potentialul real al pietii?

In ciuda investitiilor in domeniul de lux, masurile de austeritate adoptate de Guvern au dus la scaderea puterii de cumparare a romanilor. Economia nationala, desi laudata in intreaga Europa duce lipsa de investitii straine directe si incearca sa evite efectele catastrofale pe care criza financiara din Grecia le poate avea asupra sistemului bancar din Romania, tinand cont ca majoritatea bancilor sunt subsidiare ale bancilor elene.

Piata imobiliara si parteneriatele pot fi o buna motivatie pentru brandurile internationale.

JW Marriott Hotel a jucat un rol important in decizia reprezentantilor Louis Vuitton de a alege Romania.

Prezenta Vuitton in galele comerciale Marriot poate fi si o incercarea de a "revitaliza" imaginea complexului, dupa ce timp de cinci ani singurele prezente constante au fost Casa Frumoasa si Rolex.

O influenta majora in lansarea Burberry pe piata locala a avut-o sectorul imobiliar. Reprezentantii companiei au optat pentru o locatie retrasa de pe Calea Victoriei, desi presa romana anuntase ca Burberry va cumpara spatiul Stefanel. Criza financiara afectat piata imobiliara din Romania, ceea ce o face o una dintre cele mai ieftine din Europa de Est.

In 2013, Romania va fi o destinatie luata in considerare de mai multe branduri internationale, fiind anuntate lansarile Prada, Bottega Veneta (franciza) si Tiffany.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2412 ori