Cum mentii clientii conectati cand te confrunti cu o criza

Miercuri, 09 Noiembrie 2011, ora 08:34
1692 citiri
Cum mentii clientii conectati cand te confrunti cu o criza

Sinceritate, furnizori de rezerva si prezenta pe cat mai multe platforme din mediul online sunt, dupa parerea specialistilor, principalele elemente care pot ajuta o companie sa depasesca o situatie de criza in mediul online.

Primul pas este sa fii sincer cu privire la problemele pe care le intampini. Daca nu furnizezi raspunsuri la intrebarile clientilor, golurile vor fi umplute cu zvonuri si barfe. "Gasesti cea mai buna maniera de a comunica, fie prin specialistii din domeniu, PR-istii, fie ofera chiar tu clarificarile", sunt sfaturile lui Bernstein, specialist in rezolvarea situatiilor de criza, potrivit Entrepreneur

Gestionarea crizelor poate fi usurata de posibilitatea de a avea solutii de rezerva pentru orice element cheie al afacerii. Furnizorii, personalul sau sistemele informatice, oricare trebuie sa poata fi inlocuiti.

Bernstein insista asupra faptului ca antreprenorii trebuie sa pregateasca strategii pe termen scurt si pe termen lung pentru crizele on-line.

Pe termen scurt: Daca competitia lanseaza o campanie on-line impotriva ta sau a produsului tau, pregateste un raspuns puternic pentru clientii care solicita lamuriri legate de comentariile publicate. "Anunta-i despre acesta campanie. Spune-le ca sunt informatii neadevarate si inexacte. Prezinta-le adevarul", sunt sfaturile specialistilor.

Pe termen lung: Fii cat mai prezent in mediul online, prin intermediul site-urilor, blogurilor, LinkedIn, Facebook, Twitter. Acest lucru te va ajuta sa diluezi impactul pe care il pot avea campaniile denigrante. Totul sta in metodele de optimizare a motorului de cautare, sustine Bernstein.

In cele din urma, asteptati rezultatele la strategia online. "Efectele unei campanii pot aparea dupa sase luni de la lansare, tocmai de aceea este nevoie si de o abordare pe termen scurt", spune Bernstein.

Companiile mici si mijlocii sunt cele care se confrunta cel mai frecvent cu situatii de criza, fiind totodata si cele care depasesc cu greu astfel de probleme.

"Evident, s-au scris multe carti despre cum poate o companie sa depasesca situatiile de criza, insa sfaturile s-ar putea sa nu se aplice pentru buticul de la colt de strada care a ajuns pe prima pagina a zarului local din cauza unor grave incalcari ale regulilor de igiena", a adaugat Bernstein.

De aceea, punerea la punct al unui plan de criza este necesara si pentru companiile mici, care trebuie sa cheltuiasca bani pentru asta. "Nu este o cheltuiala, ci o investitie", a mai spus specialistul.

Jonathan Bernstein, este fondatorul companiei Bernstein Crisis Management. Firma are sediul in California si se afla pe piata de 17 ani.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#managementul crizei, #sfaturi management criza companii , #Consiliere in cariera