Metode prin care banca "pacaleste" clientii

Miercuri, 24 Martie 2010, ora 10:33
2110 citiri
Metode prin care banca "pacaleste" clientii

Opt banci au fost amendate de catre inspectorii Protectiei Consumatorilor deoarece incalcau normele existente in momentul incheierii contractelor de depozit sau economisire. Numai in Bucuresti, au fost acordate amenzi in valoare de aproape 80.000 de lei. 

In lista de tarife si comisioane a unei banci era mentionat, la comisioane, termenul "FRANCO", fara a exista nicio alta explicatie cu privire la acest termen.

Alta banca oferea produse de tip economisire/creditare, doar ca marimea fontului utilizat in contract era mai mica de 10, fiind totodata diferita de marimea fontului utilizat la scrierea celorlalte puncte din contract.

La o alta societate bancara, marimea fontului utilizat in cererea de constituire a depozitului la termen era mult mai mica decat cea prevazuta de lege, la punctele cu privire la: datele de identificare ale titularului, optiunile pentru produse si servicii, conditiile contului curent, contul de economii.

La o banca, in contractele de depozitare/economisire nu existau informatii clare si precise cu privire la taxele si comisioanele care se aplica in cazul retragerilor sumelor inainte sau dupa termenul scadent (contractele de depozit de o luna), contractul facand trimiteri la Conditiile Generale de Afaceri si la Lista de tarife si comisioane. 

#banci, #clienti, #metode , #Legi bancare