Beneficiarii fondurilor de pensii private au acces la arhiva fondurilor

Miercuri, 24 Iulie 2013, ora 15:06
1974 citiri
Beneficiarii fondurilor de pensii private au acces la arhiva fondurilor

Administratorii fondurilor de pensii private au obligatia sa elibereze documente din arhiva, la solicitarea participantilor la fondurile de pensii, a beneficiarilor sau a reprezentantilor legali ai acestora, conform unor reglementari intrate recent in vigoare.

Spre deosebire de vechile reglementari, noul actul normativ specifica, in mod concret, cine poate solicita informatii despre documentele din arhiva administratorilor si in ce conditii.

Activitatea de arhiva a administratorilor de fonduri de pensii este reglementata de Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, precum si de Legea Arhivelor Nationale nr. 16/1996, potrivit careia creatorii si detinatorii de documente sunt obligati sa inregistreze si sa tina evidenta tuturor documentelor intrate, a celor intocmite pentru uz intern, precum si a celor iesite.

Cititi continuarea articolului pe Avocatnet.

#pensii 2013, #pensie obligatorie legislatie, #legislatie fond pensie , #Lege pensii