Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

"Unde-i minte-i si prostie". Ce greseli au facut antreprenori celebri

"Unde-i minte-i si prostie". Ce greseli au facut antreprenori celebri


Au facut milioane de euro din business-uri de succes, insa au dat-o si in bara. Pe lista greselilor facute de antreprenori celebri se numara: lipsa unei documentari minutioase, investitii proaste sau incercarea de a face totul pe cont propriu fara o echipa de profesionisti.

BusinessInsider a facut o "colectie" de sfaturi venite din partea unor antreprenori care au recunoscut greselile facute.

"Am cheltuit un milion de dolari pentru o companie care nu a fost lansata"

Hiten Shah, co-fondatorul KISSmetrics, a cheltuit un milion de dolari pentru o companie de web hosting pe care, pana la urma, nu au lansat-o in activitate.

Shah: Am invatat sa cheltuim inteligent

"Fiind perfectionisti, am facut cel mai bun lucru pe care il puteam face, fara a macar a tine cont de parerile clientilor nostri", a spus Shah. "Am invatat sa cheltuim inteligent, sa invatam si sa tinem cont de clienti".

Hiten Shah este co-fondatorul a doua companii de analiza de succes, KISSmetrics si Crazy Egg.

"Mai intai am conceput pagina de internet, si apoi am intrebat clientii"

Robin Chase, co-fondatorul Zipcar, sfatuieste antreprenorii sa discute mai intai cu clientii, de la care sa invete sa dezvolte produsul.

"Prin a doua companie, GoLoco, am cheltuit foate mluti bani pe site si software inainte sa contactam primul nostru client. Deci ceea ce am invatat din aceasta problema, era in contradictie cu ce credeam noi ca este nevoie", a spus Chase.

Robin Chase este fondatorul si CEO-ul Buzzcar, precum si fondatorul Zipcar, unde a ocupat pozitia de CEO.

"Una dintre cele mai mari greseli pe care le-am facut la Moz a fost proiectele 'big bang'"

Rand Fishkin, CEO-ul Moz, a aratat ca una dintre cele mai mari gresei a fost conceperea, in mod repetat, de proiecte "big-bang", pentru dezvoltarea carora a fost nevoie de multe luni, fara progrese vizibile.

Implicarea numai in priecte "big bang" nu este un sfat

"Este trist deoarece am lucrat mult timp, inainte sa ne dam seama ca am ajuns de unde am plecat, cum ar fi proiectul inceput in ultimul trimestru din 2011, pe care initial estimam ca il vom termina in iulie 2012, dar pe care acum l-am amanat pentru septembrie 2013. Lipsurile din buget si planul cu un termen de finalizare mai mare de un an este, intr-adevar, u veste proasta pentru lumea startup-urilor", a spus Fishkin.

El sfatuieste viitorii antreprenori sa nu faca aceasta greseala, ci sa dezvolte proiectele in mod inteligent, cu un progres vizibil, putand implica echipa si in alte proiecte.

Rand Fishkin este CEO-ul Moz si co-fondator al Inbound.org.

"Am inceput prea tarziu. M-am implicat pentru mult timp intr-o slujba pe care am urat-o"

Leo Babauta a spus ca s-a implicat in afacere prea tarziu, temandu-se de insucces.

"M-am implicat intr-o slujba pe care am urat-o pentru mult timp, in loc sa incep sa scriu pe blog sau sa dezvolt afacerea care imi placea", a spus Babauta.

Leo Babauta este un autor de best-seller-uri (The Little Guide to Un-Procrastination, The Power of Less, Zen To Done, The Simple Guide to a Minimalist Life) si antreprenor (zenhabits.net).

"Am incercat sa fac totul de unul singur"

Leo Laporte, fondatorul TwiT, a incercat sa faca totul de unul singur, calitatea de "fondator" facandu-l sa creada ca stie tot ce avea nevoie despre media, continut, chiar si despre tehnologia necesara sa creasca audienta.

"Am facut-o (singur). Doar ca nu stiam nimic despre cum sa fac viabila o afacere: finante, marketing, publicitate sio resurse umane. Dupa cativa ani de crestere rapida, compania mea a stagnat si am petrecut mult timp concentrandu-ma luptandu-ma cu morile de vant, in loc sa fac ceea ce imi place (si sa produc bani)", a spus Laporte.

Sfatul sau? "Implica un partener in afacere, caruia ii dai sarcini de indeplinit, chiar daca simiti ca ai renuntat putin la propria companie, dar este un pas important catre succes"

Leo Laporte este fondatorul TwiT.

"Daca nu esti convins 100%, nu te implica"

Implicarea in prea multe oportunitati si proiecte "cool" nu este recomandata, spune Tim Ferris, autor de best-seller-uri.

"Cred ca este important sa poti spune "Hell,yes!", dar si un "nu" simplu. Daca nu esti convins 100%, atunci trebuie sa nu te implici. Tot felul de proiecte 'cool' iti vor umple agend, si te vor face sa te intrebi ce ai facut anul trecut - sau in ultimii zece ani", a spus Ferris.

Tim Feriss este autorul cartii The 4-Hour Workweek si antreprenor.

"M-am implicat putin in prea multe proiecte"

Neil Patel, co-fondatorul KISSmetrics si Crazy Egg, a tras concluzia ca un antreprenor nu trebuie sa se implice putin in multe proiecte.

Patel: Un antreprenor nu trebuie sa se implice in multe proiecte
"Ca si alti antreprenori, am fost incantat sa incerc sa realizez multe proiecte deodata. Dar odata ce am invatat sa-mi con centrez timpul si energia asupra unei singure afaceri, am putut aduce afacerea la un ritm de crestere mai mare decat la afacerile anterioare, a spus Patel.

"Am dezvoltat produse fara sa inteleg piata sau utilizatorii"

Sandi MacPherson s-a implicat, anul trecut, timp de sase luni in dezvoltarea de produse care nu au fost folosite prea des, pentru o piata care nu era familiarizata cu acest tip de produse, si destinate utilizatorilor carora nu le intelesese doleantele.

"Mare greseala. A fost foarte dificil sa-mi dau seama unde aceste produse sunt bine primite sau nu, si am ajuns sa dezvolt produse de care nimeni nu avea nevoie. Nu am devenit expert, ceea ce ar trebui sa fie ficare fondator sau CEO", a spus MacPherson.

Sandi MacPherson este Editor-in-Chief la Quibb

"Am facut marea greseala de a fi un 'antreprenor paralel'"

Dharmesh Shah, co-fondator si CTO la HubSpot, a spus ca a fi antreprenor implicat in doua proiecte nu este bine.

"Dupa ce am avut succes cu o companie de software (cu venituri de peste zece milioane de dolari), mi-am zis 'hei, am o echipa implicata, compania nu are nevoie neparat de mine , ma plictisesc putin si as vrea sa fac ceva nou. Asa ca am facut marea greseala de a fi un implicat si in alt proiect, un fel de 'antreprenor paralele', si m-am implicat in doua startup-uri", a spus Shah.

Aceste startup-uri au consumat toate resursele sale si nu au avut succes.

"Asa ca, sfatul meu este: Nu face ce eu am facut. Niciodata, dar niciodata, nu incerca sa prinzi doi iepuri dintr-un foc".

"Oamenii sunt totul intr-o afacere"

"In cei 12 ani la Samovar Tea Lounge am invatat cat de importanta este sa ai persoanele potrivite in echipa. Merita efortul sa gasesti investitorii potriviti, angajatii, furnizorii care sa aiba incredere in compania ta, sa vrea sa contribuie la succes, nu doar aceeia care abia asteapta sa se termine programul ca sa plece sau sa astepte dividendele. Oamenii reprezinta totul intr-o afacere, iar cei implicati, ori te trag in jos, ori te ridica", a spus Jesse Jacobs, fondatorul Samovar Tea Lounge.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3471 ori