Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Invata cum sa-ti maximizezi sansele de a primi un credit bancar, Partea - II -

Invata cum sa-ti maximizezi sansele de a primi un credit bancar, Partea - II -
6. Rentabilitatea

Sursa principala de venit a bancii este dobanda obtinuta din imprumuturi si, deci, dobanda aplicata trebuie sa acopere costurile si riscurile implicate. Ratele dobanzilor pot fi marite pentru a reflecta un risc mai mare sau incertitudini implicate de o anumita propunere. Creditul trebuie sa realizeze un echilibru intre marja cea mai mare posibila si riscul de a pierde contracte.

In conditiile cresterii continue a costurilor si a presiunilor asupra bancii, marjele de rentabilitate adecvate sunt in mod evident esentiale dar, in acelasi timp, in conditiile concurentei si ale necesitatii de a retine sau de a mari segmentul de piata, de multe ori trebuie acceptate marje limitate.

7. Valoarea

In legatura cu valoarea unui credit trebuie avute in vedere urmatoarele puncte:

- Cuantumul creditului (suma solicitata trebuie sa fie suficienta pentru
proiect/afacere si alte eventualitati)

- Participarea (in mod obisnuit banca nu asigura 100% din finantare, beneficiarul trebuie sa participe substantial la fondurile totale necesare - se minimizeaza astfel riscul financiar)

8. Avantaje

Fiecare solicitare noua trebuie sa fie avantajoasa atat pentru banca cat si pentru beneficiar.

Pentru banca:

- marja de profit realizata

- potentialul afacerilor in perspectiva cu imprumutatul

- extinderea si diversificarea portofoliului de credite al bancii trebuie sa aiba un efect pozitiv asupra riscului de imprumut in ansamblu

Pentru beneficiar:

- obtine fondurile necesare pentru a incepe/ desfasura activitatea comerciala

- are la dispozitie o gama larga de servicii bancare si consultanta in domeniul bancar, datorita legaturii cu banca constituita prin relatia de credit

9. Piata

Banca trebuie sa ia in considerare factorii externi care pot influenta succesul sau esecul firmei intr-un mediu economic instabil. Trebuie acordata atentie unor factori cum ar fi:

- dimensiunea totata a pietei si nivelul concurentei existente

- daca ramura/sectorul de activitate al firmei este in dezvoltare, stationare sau declin

- stabilitatea ramurii

- tipul produselor vandute (de baza sau de lux)

- concurenta noua in curs de aparitie pe piata

- tendinte legislative, sociale si economice

Bloombiz.ro Newsletter
Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1128 ori