Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dana Petcu, Dior: Despre excelenta in afaceri si echilibrul personal

Dana Petcu, Dior: Despre excelenta in afaceri si echilibrul personal


Dana Petcu, managerul Christian Dior Romania, vrea sa consolideze pozitia de lider a companiei sale in tara, dar are grija sa nu uite de echilibrul cu viata sa personala. De aproape doi ani Dior Romania are propria identitate si asta se datoreaza ambitiilor mari pe care femeia de afaceri le are, dar si experientei sale in lumea business.

Lucreaza in domeniul industriei parfumeriei si cosmeticelor de lux de peste 15 ani si are planuri mari pentru Dior Romania, pentru ca excelenta a fost tot timpul tinta ei, asa cum ea insasi recunoaste. In acelasi timp, a reusit sa isi pastreze si firea boema si ii place atmosfera din librarii, bowlingul si muzica clasica.

Dana Petcu a povestit, intr-un interviu acordat Business24, care sunt tabieturile pe care si le-a format, cand vine vorba de petrecerea timpului liber, ce branduri de haine alege si care este cartea pe care ar recomand-o oricui.

De la inceputul anului 2011 Dior Romania are propria identitate. Cum s-a reflectat aceasta schimbare in afacerile Dior in Romania?

S-a reflectat la toate nivelurile, de la PR, comunicare, pana la activitati de marketing in punctele de vanzare si in afara acestora. Am iesit in fata cu ambasadorii marcii, de la creatorul parfumurilor noastre, Francois Demachy, pana la ambasadorii Natalie Portman si Charlize Teron. Aproape toata lumea a remarcat ca s-a intamplat ceva cu Dior, in ultimul an si jumatate.

Ati pornit de la activitati in cadrul unei organizatii non-profit si ati ajuns in fruntea filialei uneia dintre cele mai mari companii de lux din lume. Care a fost secretul evolutiei dumneavoastra profesionale?

Excelenta. Cred ca este o evolutie normala pentru mine, asa cum am mai spus, lucrez in domeniul industriei parfumeriei si cosmeticelor de lux de peste 15 ani. Am lucrat inainte, timp de 14 ani, intr-o alta companie de distributie, cu alte marci mari si intotdeauna am avut ca tinta excelenta. Chiar si in procesul de recrutare, am fost foarte mandra, pentru ca erau mai multi competitori si mi s-a spus ca isi doresc foarte mult sa ma aiba pe mine.

Ce planuri de business aveti pentru Dior Romania?

Vrem sa dezvoltam portofoliul de clienti, sa ne consolidam pozitia de lider si sa dezvoltam intreaga echipa.

Clientul, respectiv afacerea, devine din ce in ce mai importanta intr-o astfel de perioada. Cum reusiti, totusi, sa echilibrati viata profesionala cu cea personala?

Echilibrul il gasesc tocmai prin activitati sociale. Suntem privilegiate pentru ca suntem invitate la foarte multe evenimente din breasla noastra.

Nu ducem lipsa de socializare, pentru ca partipam la intalniri organizate, de exemplu, de revistele de moda, unde ne intalnim cu oameni din aceeasi industrie. Desigur, am si o viata personala, cu multi prieteni si imi petrec timpul mergand la cinema, la restaurant sau in vizita.

Va ramane timp si pentru pasiuni? Care sunt acestea?

Nu am multe pasiuni iesite din comun, dar imi place foarte mult muzica clasica si merg la multe concerte. Imi plac, de asemenea, jocurile de grup, merg la bowling. Imi place foarte mult dansul, am si facut cursuri de dans si vreau sa le reincep acum. Imi propun sa ajung la cursuri de tango.

De altfel, am si iesit cu echipa mea, ne-am luat cateva ore de dans si apoi am si pus in practica lucrurile invatate. Cred ca, in tot ceea ce facem, trebuie sa fie bucurie. Evident, sunt si momente dificile, mai tensionante, dar atata vreme cat esti bucuros si iti asiguri o liniste interioara, restul vine de la sine. Te face mai creativ.

Produsele cosmetice sunt o pasiune pentru dumneavoastra? Cat investiti in ele?

La noi, este o obligatie de serviciu, nu neaparat o investitie. Este, de fapt, investitia companiei in noi si avem un pachet de produse generale foarte generos. Nu doar ca este la un nivel foarte mare, dar este si acelasi pentru toti angajatii, indiferent de nivelul ierarhic. Daca eu sunt country manager, nu inseamna ca as avea nevoie de mai multe produse cosmetice decat colega mea, care este vanzatoare intr-un magazin.

Pentru ca suntem la editia de weekend Business24, spuneti-ne cum prefera CEO-ul Dior Romania sa isi petreaca timpul liber si sa isi cheltuiasca banii?

Pe excursii si voiaje. Imi place sa calatoresc. De exemplu, vara trecuta am fost in Corsica. Mereu incerc sa imi aleg destinatii noi.

Sigur ca Franta este o destinatie de care nu ma satur. Imi place si in Italia, oriunde intalnesc oameni noi. In general, tot ceea ce imi cumpar, incerc sa iau din Romania. Sunt o mare amatoare a brandurilor Gerard Darel si Diane von Furstenberg. Imi place foarte mult sa ies, iar locurile preferate variaza.

Care sunt locatiile preferate, cand iesiti in oras?

De pilda, daca vreau mancare libaneza imi place la Chez Tony, 5 Elemente as mai adauga Isoleta. Ador sa iau micul dejun la Rue du Pain sau Gargantua. Inca nu am gasit un loc favorit pentru sushi. Seara imi place sa merg la Venchi, este locul meu preferat pentru inghetata.

Nu conduc, asa ca imi place sa fac promenade si ma bucur, inca, de asta, desi foarte multi apropiati imi spun sa imi iau carnetul. Ei imi spun ca eu pierd mult timp, iar eu consider ca, de fapt, ei pierd mult timp in masina. Petrec foarte mult timp in librarii, si nu neaparat sa cumpar carti, cat si pentru atmosfera de acolo.

Care este cartea care v-a placut cel mai mult?

Am multe carti de suflet, imi este foarte greu sa numesc una, dar daca ar fi sa aleg, as recomanda o carte ce trebuie recitita la mai multe varste. Unii o considera chiar banala, dar cred ca Micul Print, la fiecare varsta este privita altfel. Imi plac cateva pasaje de acolo si cred ca ar fi util fiecaruia sa le revada. De exemplu, nu intreba niciodata cat a costat o casa, ci mai degraba intreaba "Cum te simti acolo".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4894 ori