Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vrei sa fii mai productiv? Respecta regulile fara ezitare

Vrei sa fii mai productiv? Respecta regulile fara ezitare


Pe masura ce economia scapa de sub control, observam ca avem mai multe de facut intr-un timp din ce in ce mai scurt. Ne dam batuti din start sau cautam metode pentru a deveni cat mai productivi? Daca alegi cea de-a doua varianta, iata ce sfaturi au pentru tine expertii in productivitate.

Gurul expertilor in productivitate este David Allen, autorul cartii "Getting Things Done: Arta productivitatii fara stres" (sau GTD, pentru cunoscatori), lansata in 2001, conform Forbes.com.

Nu exista o reteta universal valabila pentru cresterea productivitatii, insa se pare ca tacticile lui Allen au dat rezulate in foarte multe cazuri.

Iata cateva dintre cele mai eficiente cai de a deveni mai productiv:

Fereste-te de multitasking

Cu toate ca pentru unii productivitatea inseamna "a face cat mai multe lucruri in acelasi timp", Allen spune ca am fi mult mai eficienti daca am lua task-urile pe rand. Pentru inceput, am putea sa ne limitam la a ne verifica email-ul de doar cateva ori pe zi.



Imblanzeste-ti emailul

Tehnologia este un servitor minunat, insa se poate tranforma intr-un stapan groaznic. Allen spune ca daca iti ia mai putin de doua minute sa trimiti sau sa scrii un email, fa-o imediat. In rest, incearca sa-ti verifici mailul doar la ore fixe.

Nu sari ca ars de fiecare data cand apare un mail nou in inbox si tine mine: daca trimiti putine mailuri, ve primi la fel de putine.



Goleste-ti mintea

Nu trebuie sa stai in pozitia lotusului si sa faci incantatii, insa ar trebui sa-ti acorzi cateva minute, de cateva ori pe zi, pentru a-ti calma si a-ti goli mintea.

O tura in jurul cladirii sau, pur si simplu, departarea de calculator te pot ajuta sa ai o minte proaspata si concentrata.



Elimina intalnirile inutile

Comunicarea face-to-face este esentiala, emailul sau mesageria online fiind maeste in a duce la interpretari gresite. Insa intalnirile iti pot epuiza timp pretios. Ignora orice cerere de intalnire care nu este cu adevarat necesara.



Invata sa spui "Nu"

Este un cuvant format din doar doua litere, insa este cel mai dificil de pronuntat. Dar, daca vei invata sa spui ca nu poti, nu ai timp sau nu stii sa faci ceva, vei reusi sa te concentrezi pe ceea ce conteaza.



Fa-ti liste

Expertii in productivitate spun ca listele sunt sfante. Acestea te vor feri si de noptile pierdute incercand sa-ti amintesti ce ai de facut.

Tine multiple liste: "to do" pe termen scurt si pe termen lung. De asemenea, defineste clar task-urile care pot fi delegate, dupa care deleaga-le!



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2211 ori