Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa te intelegi mai bine cu colegii, ca sa scapi de stres

Cum sa te intelegi mai bine cu colegii, ca sa scapi de stres


Timpul petrecut alaturi de colegii de la serviciu este unul considerabil, pentru aceia dintre noi care stau la birou 8-9 ore in fiecare zi. Daca mai petrecem 1 ora pe drum, dormim 8 si mai stam 1-2 ore singuri pentru diverse alte activitati, ne mai raman doar 4 ore pentru prieteni si familie.

Cu alte cuvinte, stam alaturi de colegi de doua ori mai mult decat cu prietenii sau familia. De aceea, este important sa avem o relatie buna cu ei, pentru a nu resimti stres mai mult de jumatate din timpul in care suntem activi.

Pentru a intelege mai bine relatia cu colegii trebuie sa avem in vedere doua aspecte: afinitatea si obiectivele. Orice relatie se bazeaza pe aceste doua elemente. Ne apropiem de cineva fiindca impartasim aceleasi valori, avem aceleasi pasiuni, fiindca semanam intr-un fel sau altul (afinitatea) si pentru ca putem invata unii de la altii, putem comunica deschis, sau putem face activitati impreuna (obiectivul).

In cazul colegilor putem aplica acelasi principiu pentru a ne imprieteni. Sa vedem ce afinitati avem cu fiecare (putem avea compatibilitate totala cu cineva sau partiala, mai extinsa sau mai restransa) si ce obiective putem indeplini (putem invata unii de la altii, crea proiecte misto impreuna, putem sta de vorba pe terasa, in pauza, sau la masa, putem iesi seara dupa program sau chiar in weekend undeva).

Este important sa avem in grupul colegilor cel putin o persoana cu care sa simtim o afinitate mai mare, cu care sa ne indeplinim o paleta mai larga de obiective, pentru a ne simti conectati, pentru a ne simti parte a comunitatii si cu ceilalti relatii cat mai bune si mai detensionate.

Hai sa vedem in continuare care ar fi pasii pentru obtinerea acestor relatii:

Pasul 1: cunoaste-i. Stii ce face fiecare, cu ce se ocupa, cum e in mare viata lor personala, ce pasiuni au?
Pasul 2: ofera feedback pozitiv. De fiecare data cand cineva te ajuta cu ceva si e bine, spune-i, ofera complimente sincere cu generozitate.
Pasul 3: ajuta-i. Ce lucruri mici poti face pentru colegii tai pentru a le face munca mai usoara si viata mai frumoasa?
Pasul 4: grija la feedback-ul negativ. Poti mereu sa te referi doar la proiect, nu la persoana si cere-i ajutorul pentru a imbunatati lucrurile, daca s-a gresit ceva.
Pasul 5: relaxeaza-te 😊 Nu te lua prea in serios, fii asa cum esti tu si vesel, auto-ironia apropie cel mai mult oamenii, ia exemplul comediantilor de la stand-up, care au cel mai dificil public.

Speram ca sugestiile de mai sus sa-ti fie de folos si sa te ajute sa construiesti relatii cat mai bune cu colegii. Mult succes!

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6461 ori