Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Esti Asertiv sau Agresiv?

Esti Asertiv sau Agresiv?
Unii oameni considera ca asertivitatea inseamna agresiune - un atac verbal (sau chiar mai rau) asupra altei persoane. Altii considera ca sunt asertivi, cand defapt, sunt nepoliticosi, chiar de nesuportat. Sondajele demonstreaza succesul cel mai mare il au cei care poseda abilitati de comunicare interpersonala - la orice loc de munca, chiar daca esti proprietarul afacerii, daca o conduci sau doar luccrezi acolo.
Abilitatea de a fi asertiv


Abilitatea de a fi asertiv merge mana in mana cu increderea in sine a unei persoane, buna judecata, luarea deciziilor, performanta, sanatatea si eficienta in general. Din perspectiva unei afaceri, un angajat asertiv sau un lider poare ajuta la:

1) Reducerea confuziei si a ineficientei cauzata de neintelegeri

2) Comunicarea clara a scopurilor unei persoane

3) Motivarea celorlalti pentru a se strange in jurul unei idei sau a unui program

4) Eliminarea sedintelor, a deciziilor dificile si a ineficientei echipei, rezultata din intentia cuiva de a "mentine pacea" fara sa fie asertiv.

Asertivitatea poate ajuta la intarirea relatiilor, reducerea stresului, imbunatatire imaginii de sine si te va transforma intr-un om de succes. Atunci de ce nu-i toata lumea asertiva? Oamenii invoca teama de represalii, teama de a produce valuri, dorinta de a face pe plac altora, si incredere in sine scazuta sunt motive pentru care oamenii nu sunt asertivi. Pentru a realiza de ce nu esti asertiv este nevoie de analiza de sine adevarata si munca. Acum poti invata cum sa fii mai asertiv si sa aplici aceasta asertivitate in interactiunile tale.

Sfaturi practice pentru a fi asertiv:

1) Realizeaza ca totul se petrece in mintea ta.

In situatiile in care consideri ca nu spui ceea ce ai de spus, intreaba-te de ce faci asta si apoi intreaba-te: "Care e cel mai rau lucru care se poate intampla daca imi impartasesc gandurile intr-o maniera civilizata si clara?" Raspunsurile la aceste intrebari pot sa constituie tot ce ai nevoie pentru a te calma si a te comporta intr-o maniera asertiva? Foarte des, oamenii vor realiza cat de copilaresti sunt aceste temeri si ca acestea sunt parte a imaginatiei lor si nu constituie realitatea.

2) Permite-le intentiilor sa-ti motiveze raspunsul.

Permite-ti un moment de respiro si identifica-ti credintele, opiniile si intentiile in ceea ce priveste impartasirea unui gand. Dorinta de a face pe plac altora intervine in calea proceselor cognitive ale unei persoane.

3) Fii specific.

Nu spune "Avem nevoie de asta urgent". Mai bine spune "Am nevoie de oferta revizuita pana manie la 8 dimineata. De ce ai nevoie pentru a face asta ?". Cu cat eviti mai bine presupunerile sau mesajele amestecate cu atat mai bine.

4) Nu te teme sa nu fi deacord.

Nu inlocui zambetele, datul din cap, sau orice alta modalitate comportamentala care sugereaza acordul doar pentru a tine pacea in birou. Daca nu esti deacord spune-o intr-un mod direct, dar civilizat. Exprima-ti dezacordul cu o idee nu cu o persoana, de exemplu: "Am o alta parere pe care as vrea s-o arunc pe masa."

5) Cere clarificari.

Cere mai multa informatie cand ti se da o sarcina pe care o consideri nerezonabila. Poate ca explicatia te va ajuta sa intelegi mai bine si sa-ti dea increderea de a spune da sau nu.

Bloombiz.ro Newsletter
Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2336 ori