Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Leadership Summit 2013: Fata-n fata cu provocarile business-ului tau

Leadership Summit 2013: Fata-n fata cu provocarile business-ului tau


Leadershipul este cheia oricarei schimbari pe care vrei sa o vezi in jurul tau, nu managementul, iar o parte importanta in leadershipul autentic este viziunea si mostenirea pe care o lasi, odata cu afacerea ta.

Te-ai gandit vreodata sa creezi si sa implementezi proiecte si planuri pentru a face viata mai frumoasa si mai usoara pentru generatiile viitoare, chiar daca tu nu vei apuca sa te bucuri vreodata de aceste realizari?

Antreprenorul Laszlo Pacso, Presedintele Asociatiei Dezvoltatorilor de Solutii de Comunicare Online (ADESCO), dar si Project manager Business Days si al evenimentului Leadership Summit 2013 vorbeste intr-un interviu acordat Business24 despre urmatorul summit dedicat leadership-ului si despre beneficiile pe care participarea la un astfel de eveniment le-ar putea aduce pentru dezvoltarea ta profesionala, dar si pentru dezvoltarea afacerii tale.

De ce ati ales sa organizati un intreg summit dedicat leadership-ului si ce v-a determinat sa realizati chiar si a doua editie pentru el?

Atat eu cat si organizatia din care fac parte, credem cu tarie ca este un moment in care nevoia de a avea lideri autentici si puternici este mai acuta decat niciodata. Aceasta criza financiara prelungita, problemele sociale grave, instabilitatea si lipsa de viziune a politicienilor, precum si greutatile economice au creat un mediu in care este nevoie de leadership, de viziune, de oameni responsabili, cu spirit social care sa doreasca sa se implice activ in relansarea economica a tarii, in ameliorarea problemelor sociale si in crearea unei viziuni de succes legat de viitorul tarii noastre.

Credem ca noua generatie are toate ingredientele sa dezvolte astfel de lideri si vrem sa fim parte dintre cei care au contribuit la crearea noii generatii de lideri. Organizam editia a doua, pe 22 mai la Bucuresti, pentru ca prima editie a fost un succes mult peste asteptarile noastre si multi dintre participanti au cerut reluarea cu regularitate a acestor manifestari, care au in primul rand rolul sa inspire si sa motiveze, sa trezeasca "liderul" din fiecare din noi.

Care au fost efectele primului summit asupra participantilor? Ati avut parte de feedback din partea lor?

Conform politicii noastre, efectuam o evaluare a gradului de satisfactie al participantilor la fiecare eveniment pe care il organizam. Credem in procesul de imbunatatire continua si vrem sa crestem calitativ de la editie la editie. Astfel ca am avut si la prima editie o evaluare a impactului pe care evenimentul organizat de noi la avut asupra celor prezenti.

Putem spune ca rezultatele au fost mult peste asteptari si ne-au determinat sa credem ca putem permanentiza acest eveniment in portofoliul evenimentelor organizate sub egida Business Days, mai ales ca numarul mare de participanti si gradul lor de interes, inainte, pe timpul si dupa eveniment ne confirmau ca este un subiect de interes si este nevoie de astfel de manifestari.

Care sunt cel mai des intalnite probleme cu care se confrunta antreprenorii care participa la evenimentele dumneavoastra si cum ii ajutati sa le rezolve?

O intrebare foarte buna, care ne ajuta sa subliniem un alt aspect prin care ne diferentiem pe piata de evenimente, faptul ca suntem preocupati de a oferi evenimente care sunt desenate pe nevoile reale ale oamenilor de afaceri din regiunea in care vom organiza evenimentele noastre viitoare.

Intotdeauna desfasuram o ampla munca de cercetare, interviuri cu oameni de afaceri din diverse domenii, discutii cu asociatii profesionale, camere de comert si reprezentanti din presa locala, care ne ajuta sa intelegem cat mai exact specificitatile mediului de afaceri regional, care sunt provocarile cu care se confrunta oamenii de afaceri si incercam sa construim temele atelierelor de lucru, dezbaterilor si a meselor rotunde astfel incat sa corespunda cat mai bine acestor nevoi identificate.

Cele mai des intalnite provocari ale oamenilor de afaceri sunt: gasirea de noi clienti, tehnologizarea afacerii, noi modalitati de promovare a afacerilor, integrarea social-media in afaceri, cum sa-si recupereze creantele de debitori, modalitati de optimizare a structurii de costuri, optimizarea proceselor, identificarea surselor de finantare alternative bancilor, accesarea fondurilor europene, imbunatatirea relatiilor cu clientii, managementul si mai ales motivarea resurselor umane, luarea deciziilor in situatii de criza, folosirea indicatorilor in masurarea performantelor, aspecte legale ale afacerii, managementul riscurilor.

Modalitatile prin care ii ajutam pe antreprenorii si managerii prezenti la evenimentele noastre sunt in principal trei:

- dezvoltarea unei atitudini pozitive prin inspirare si motivare, in cadrul conferintelor;
- dezvoltarea abilitatilor de management si antreprenoriale prin interactiune si schimb de experienta, in cadrul workshopurilor;
- crearea unor oportunitati reale de business prin facilitarea interactiunilor si a modalitatilor de a face business networking atat la locul evenimentului cat si prin aplicatia online pusa la dispozitia participantilor in mod gratuit la fiecare eveniment.

Daca ar fi sa rezumam intr-o singura fraza experienta participarii la evenimentele Business Days, cei prezenti sunt incarcati cu energie pozitiva, invata sa treaca la actiuni concrete si isi genereaza oportunitati reale prin business networking.

In Leadership Summit 2013 speakerii vor vorbi despre viziune, principii, valori dar si despre performanta si mostenire. Daca restul termenilor sunt mai des intalniti in acelasi context cu ideea de leadership, termenul mostenire pare unul aparte. Ne puteti explica, mai exact, la ce se refera tema "mostenire"?

Este intr-adevar, un termen rar folosit, din pacate, la noi in tara: mostenirea. Acest termen in leadership are legatura in primul rand cu viziunea, in al doilea rand cu responsabilitatea si in al treilea rand cu consecventa in implementarea viziunii si se refera la faptul ca noi ca popor, ca societate, ca organizatie, ca individ putem sa ne imaginam un viitor in care ne-am dori sa traim si o putem face chiar daca acel viitor va fi candva mult peste momentul in care noi nu vom mai fi.

Sa ne gandim la binele generatiilor viitoare. Sa cream si sa implementam proiecte si planuri pentru a face viata mai frumoasa si mai usoara pentru generatiile viitoare, chiar daca noi nu vom trai sa ne bucuram de aceste realizari. Cred ca acum, in momentele pe care le traim, de astfel de lideri avem nevoie, care sa fie capabili sa stranga in jurul lor cati mai multi adepti si sa gandeasca planuri, proiecte, pe termen lung si sa nu fie un impediment in implmentarea planurilor faptul ca nu se vor putea bucura de ceea ce se va realiza peste timp.

Cu generatii de astfel de lideri putem realiza o dezvoltare a societatii mult peste imaginatia noastra actuala, pentru ca practic orice proiect, oricat ar parea el astazi de absurd, daca ii dai suficient de mult timp sa fie implementat, se va putea realiza... tot secretul sta in a tine treaza viziunea in inima si mintea generatiilor viitoare.

Inteleg ca fiecare speaker va avea un invitat, un lider in domeniul sau. Ne puteti dezvalui cateva nume ce i-ar putea inspira pe oamenii de afaceri care ne citesc?

O pot face, desi la momentul actual derulam un concurs in care cei care ghicesc numele invitatilor pot castiga diverse premii. Concursul se sfarseste sambata. Iata cativa leaderi din diverse domenii care vor fi prezenti la eveniment: Warga Enayati, David Culbertson, Mihai Leu, Sonia Artinian, George Ivascu, Bogdan Olteanu, Simona Baciu si inca un invitat surpriza pe care inca nu l-a ghicit nimeni.

Cat de important este pentru dumneavoastra personal leadership-ul?

Foarte important. Proiectul nostru Business Days este un proiect social. Este organizat si pus in aplicare de catre o organizatie non-profit cu scopul de a ajuta in mod real la crearea unei culturi antreprenoriale sanatoase in Romania si sa ajutam la relansarea economica a tarii noastre.

Find un proiect social, fara a fi preocupat de dezvoltarea abilitatilor mele de leadership nu as fi reusit niciodata sa aduc acest proiect de la stadiul de vis la realitatea de astazi. Lucram cu multi voluntari, ambasadori, parteneri, prieteni si suporteri ai proiectului care cred in ceea ce facem, in viziunea noastra si ne ajuta fiecare cu propria lui contributie.

Aceste lucruri nu ar fi fost posibile daca nu am fi crezut ca leadershipul si nu managemetul este cheia oricarei schimbari pe care vrem sa o vedem si traim in jurul nostru.

Cum evaluati piata evenimentelor dedicate leadershipului in Romania? Cum ati decis sa va asumati o astfel de provocare?

Daca ma intrebati despre piata de evenimente din Romania, din pacate nu am o parere foarte buna. Sunt multe evenimente, multe fara viziune, multe fara sens, multe evenimente care nu spun si nu transmit nimic. Aceasta a creat o stare de haos pe piata de evenimente, care fac dificila viata celor care fac evenimente de calitate (sunt si astfel de situatii si slava Domnului nu putine) atat in atragerea participantilor, cat si in atragerea partenerilor si sponsorilor din cauza efectelor negative generate de prima categorie mentionata mai sus.

Este intr-adevar o provocare. Aici apar in scena factorii: credinta in viziunea ta, pasiune pentru ceea ce faci si determinare in urmarirea scopului propus indiferent de problemele ivite, care sunt necesare pentru a face fata cu succes la aceste provocari ale momentului. Credem in viziunea noastra.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2136 ori