Cultura organizationala a devenit un buzzword important pentru orice afacere. Cand un executiv conduce o intreprindere mare cu resurse financiare si umane este mult mai usor sa creeze cultura organizationala a companiei, avand in vedere bugetul masiv de care dispune.
Insa, acest concept este inteles gresit de foarte multi antreprenori si manageri. Cultura organizationala nu este doar despre pranzuri impreuna, team buildinguri si iesiri in oras dupa orele de birou; aceasta este reala si nu doar de complezenta si porneste de la liderul companiei.
Iata 7 modalitati prin care se poate forma:
1. Angajeaza persoanele potrivite
Construirea unui culturi organizationale incepe cu selectarea personalului potrivit. Atunci cand faci angajarile, nu te lasa tentat de a accepta orice candidat, doar din dorinta sau urgenta de a ocupa scaunele din birouri.
Adevaratele principii ale culturii organizationale lasa loc oamenilor sa isi cladeasca treptat cariera si sa se ajute reciproc de-a lungul acestui drum.
Alege viitorii angajati dupa calitatile pe care le au; unele caracteristici de personalitate cum ar fi integritatea sau increderea in propria persoana pur si simplu nu pot fi invatate.
De asemenea, foarte util este sa ceri si opinia echipei atunci cand angajezi pe cineva, pentru ca asa ii implici activ in deciziile companiei.
2. Incurajeaza implicarea tuturor
Altruismul genereaza bunastare, iar oamenii fericiti fac munca cea mai buna. Atunci cand oamenii se implica voluntar in activitatile curente din companie, pun bazele, constient sau nu, unor conexiuni sociale care imbunatatesc reteaua lor profesionala.
Persoanele care au mai multe interese in beneficiul companiei, au de oferit foarte multe in dezvoltarea acesteia. Acorda timp pentru voluntariat si organizati participarea la diverse evenimente civice.
3. Lasa-ti angajatii sa respire
Oamenii nu sunt roboti. Este normal ca un antreprenor sa faca anumite sacrificii pentru ca afacerea sa prospere. Angajatii contribuie de asemenea la succesul afacerii, insa din cand in cand, au nevoie de o pauza.
Atunci cand un angajat are nevoie de concediu sau de o zi libera din motive personale, acorda-i-o. Intelegerea, dozata, fata de angajati este una dintre cele mai importante componente ale creeri unei culturi organizationale puternice.
4. Recompenseaza-le meritele
Cand in viata companiei are loc un eveniment placut, sarbatoreste alaturi de angajatii tai. Eventual, recompenseaza-i pentru eforturile depuse pentru ca afacerea sa prospere.
Victoriile celebrate sunt o forma de recunoastere a meritelor si constituie totodata o modalitate de a-i motiva pe angajati. Pentru ca e foarte posibil ca banii pana la urmatorul salariu sa nu le fie de ajuns, ofera-le bonusuri ocazionale, in functie de performantele lor.
5. Ofera-le incredere
Atunci cand angajatii nu simt un control excesiv din partea superiorilor, ei tind sa fie mai productivi. Incurajeaza-le ideile si determina-i sa isi asume responsabilitatea pentru actiunile lor. Astfel, iti vei forma in timp o echipa de oameni puternici si asumati.
Dezvoltarea unei culturi organizationale nu trebuie sa coste o avere. Este vorba mai ales despre tratarea cu respect a angajatilor, selectarea personalului potrivit si lucrul in echipa.
Mai mult decat atat, atunci cand un lider isi arata atasamentul si implicarea fata de brandul pe care il detine, aceasta atitudine devine contagioasa si pentru angajati, iar acest lucru nu aduce decat beneficii!