Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Am blog, deci exist - Marketing personal, cu Paul Olteanu

Am blog, deci exist - Marketing personal, cu Paul Olteanu


"De ce sa imi fac blog?", "La ce ma ajuta sa scriu pe el?", "Despre ce ar trebui sa scriu?", "Cat de des ar trebui sa scriu?", "Ce domeniu sa aleg?", "Sa fie .ro sau nu?" sunt cateva din intrebarile pe care le aud des la trainingurile de marketing personal pe care le tin.

De ce sa imi fac blog?

Pentru ca traim intr-o lume in care cea mai mare parte a cautarilor, fie ele de oameni (headhunting), produse, servicii, destinatii sau pur si simplu de informatii, se intampla pe net.

Asta inseamna ca daca nu esti pe net, pentru un numar foarte mare de oameni (mai mare decat iti permti) nu existi. Daca nu esti pe net, in Romania pierzi aproximativ 7 milioane de potentiali clienti.

Blogul este noua carte de vizita. Si din fericire, este unul din cele mai versatile si ieftine mijloace de marketing personal.

La ce ma ajuta sa scriu pe el?

In primul rand te ajuta prin faptul ca ii ajuta pe ceilalti sa afle cum esti si ce stii sa faci iar asta duce la incredere.

De ce e asta important? Pentru ca ne dorim sa lucram si sa intram in relatii cu oameni despre care stim si in care avem incredere.

Un blog bine si congruent scris poate sa vorbeasca pentru tine si sa convinga cititorii ca stii ce spui si ca esti bun la ce faci.

Despre ce ar trebui sa scriu?

Despre tine si despre ce te pasioneaza. Mai exact, despre partea din tine pe care vrei sa o cunosca si altii si despre lucrurile care iti plac.

De cele mai multe ori, lucrurile care ne plac sunt cele pe care incercam sa le facem cat mai mult timp si implicit sunt lucrurile la care devenim cei mai buni. Iar oamenii pasionati si cei mai buni la ce fac sunt exact cei pe care ni dorim.

Iata si cateva lucruri despre care eu nu va recomand sa scrieti: Lucruri personale care va pot pune intr-o lumina proasta profesional, lucruri irelevante pentru cititori. (ex: ce mancati, cum ati dormit), lucruri in antiteza cu ce faceti si cu lucrul pentru care vreti sa fiti platiti (ex: lucrati in finante si povestiti cum v-ati pierdut toti banii la bursa), subiecte sensibile pentru diferite publicuri tinta (ex: texte rasiste, legate de sex, religie.).

Cat de des ar trebui sa scriu?

Suficient de des cat sa intrati in mintea publicului vostru tinta si cat sa vi-l fidelizati. Odata ce se intampla asta, trebuie sa scrieti suficient de des cat sa ramaneti acolo.

Ce inseamna asta in numar de postari? Depinde foarte mult de calitatea lor, de publicul tinta in discutie, de concurenta pe nisa aleasa si de capacitatea de a va circula postarile in diferite retele sociale.
Totusi cu un minim de 1-2 postari pe saptamana sunteti relativ in siguranta.

Ce domeniu sa aleg?

In general, oamenii care vor fi interesati sa afle mai multe despre voi va vor cauta pe Google dupa formula "Prenume Nume".
In consecinta, cea mai buna alegere pentru numele domeniului este prenumenume.ro/com/net/etc. pentru ca o sa va creasca sansele ca blogul vostru sa apara primul in Google pentru cautarea dupa numele vostru.

Sa fie .ro sau nu?

Daca va asteptati ca majoritatea cititorilor vostrii sa fie din Romania, da. Din cel putin doua motive:

Domeniile .ro apar mai sus in Google pentru cautarile care vin din Romania si domeniile .ro costa aproximativ 200 de lei si inca se pot cumpara pe viata.

Daca in schimb va asteptati sa aveti cu precadere cititori internationali, atunci prenumenume.com sau prenumenume.net sunt alegeri mai bune, pentru ca ii vor ajuta pe acestia sa ajunga mai usor pe blogul vostru.

In concluzie: blogul (alaturi de celalte canale online de comunicare) inseamna un pas important in personal marketing, pas ce daca e facut cum trebuie poate duce la un drum de succes incununat cu prieteni si clienti castigati, recunoastere si oportunitati.

Paul Olteanu,
Trainer si consultant pe branding personal si public speaking


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2301 ori