Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Laszlo Pacso, Business Days

Antreprenorii sunt cei care pot face din 2015 "Cel mai bun an dupa 2008"

Antreprenorii sunt cei care pot face din 2015 "Cel mai bun an dupa 2008"


Primele luni ale anului 2015 ne vor spune incotro ne vom indrepta insa antreprenorii joaca un rol major in relansarea sustenabila a economiei, spun specialistii.

"Daca proprietarii de afaceri si antreprenorii vor reusi prin leadership si propriul exemplu sa insufle curajul necesar managerilor sa-si asume progresul mai acelerat, anul 2015 va fi probabil cel mai bun an dupa 2008 incoace si va reprezenta punctul de inflexiune catre relansarea sustenabila a economiei din Romania. Premizele cresterii exista", explica antreprenorul Laszlo Pacso, Presedintele Asociatiei Dezvoltatorilor de Solutii de Comunicare Online (ADESCO), dar si Fondator si Coordonator Business Days Business Days.

Scaderea somajului si cresterea usoara, dar constanta a economiei, sunt premise pentru dezvoltarea multor afaceri care se bazeaza pe cresterea consumului, mai spune antreprenorul si organizatorul evenimentului care incepe pe 10 decembrie la Bucuresti.

"In acelasi timp, sesizam un grad mare de oboseala in randul afacerilor care au suferit de pe urma crizei si o nevoie din ce in ce mai mare a celor care conduc astfel de afaceri pentru relaxare si echilibru. Afacerile care se bazeaza pe explorarea acestor nevoi vor avea de asemenea succes", mai spune Laszlo Pacso, intr-un interviu acordat Business24.

Pregatiti o noua editie Business Days la Bucuresti. Ce surprize ne asteapta acolo?

Intr-adevar pregatim editia numarul 17 Business Days. O editie speciala, pentru ca aduce cateva lucruri noi in ecuatia evenimentului.

Avem patru sesiuni dedicate excelentei in afaceri cu rolul de a promova cultura antreprenoriatului sanatos in Romania si de a incuraja tinerii sa incerce calea antreprenoriatului. O facem in contextul in care anul acesta s-a inregistrat cel mai mic numar de firme inmatriculate din ultimii ani, fapt ingrijorator, pentru ca sansa noastra ca si natiune sta in dezvoltarea unui ecosistem antreprenorial sanatos si puternic.

O alta surpriza este extinderea zonei dedicate dezvoltarii personale, in primul rand pentru a ajuta oamenii de afaceri sa treaca peste stresul mare la care sunt supusi zilnic, pentru a gasi echilibrul necesar pentru fericire si pentru a imbina optim timpul alocat profesiei si cel alocat familiei, pentru a-i ajuta sa gaseasca timp pentru a cultiva hobby-urile si pasiunile, pentru ca aceste lucruri ne hranesc sufletul si ne ajuta sa acumulam energia necesara pentru a face fata provocarilor vremurilor pe care le traversam.

Anul acesta aducem pentru prima data la Bucuresti si conceptul de masterclass, pe care l-am introdus in structura evenimentului incepand cu prima editie de anul asta si care are rolul de a le oferi managerilor de top si antreprenorilor o perspectiva la nivel de cursuri MBA asupra unor aspecte esentiale in afaceri: leadership, trecerea la nivel global al afacerii, delegarea si arta vorbitului in public din partea unor experti in aceste domenii, multi dintre ei si profesori universitari la renumite scoli de afaceri din lume.

Si, bineinteles, vom aduce in fata publicului bucurestean noul brand, noul concept Business Days, pregatit pentru a trece la nivelul international. Ca un prim pas la trecerea catre acest nivel international sunt si cele doua seri internationale de business networking, care au rolul de a crea o punte de comunicare, interactiune si, de ce nu, de generare de oportunitati intre oameni de afaceri din alte tari interesati de Romania si intreprinzatori din tara noastra.

Probabil evenimentul de la Bucuresti va fi cel mai complex din cele organizate pana acum, care ascunde in spate un efort colosal si mii de ore de munca, truda si efort, depuse pentru a ajuta mediul de afaceri din Romania sa ajunga sa performeze si sa devina competitiv pe cat mai multe planuri cu orice alt mediul de afaceri din lume.

Ati afirmat ca ati dezvoltat in cadrul Business Days instrumente de business networking unice pe piata. La ce va referiti?

La evenimentele Business Days, avem cinci modalitati de generare de oportunitati, printre care unele sunt unice pe piata din Romania sau cel putin erau in momentul in care le-am introdus in schema evenimentelor Business Days. Astazi unele dintre ele sunt copiate cu mai mult sau mai putin succes si de alte organizatii. Le enumar:

- networking informal in jurul unor evenimente speciale de genul degustari de vinuri, prezentari de moda, lansari de carte, lansari de produse, concursuri, tombola, zona expozitionala, vip lounge, zona speciala de socializare si business networking;

- sesiuni speciale de business networking de tipul open, cu componenta de training si coaching din partea unor experti in business networking (unul dintre ei chiar autor de carte de business networking);

- seri internationale de business networking derulate in parteneriat cu camere de comert bilaterale, ambasade, consulate, asociatii de oameni de afaceri si cluburi de oameni de afaceri cu scopul de a promova oportunitatile de investitie in Romania si de a incuraja schimburile economice cu tara noastra;

- cine speciale de vip networking, dedicate elitei mediului de afaceri;

- aplicatia de matchmaking pusa la dispozitia tuturor participantilor, cu scopul de a genera interactiuni si noi conexiuni intre cei prezenti la un astfel de eveniment (aplicatia poate fi folosita si dupa eveniment, pana la urmatoarea editie Business Days, aproximativ 3 luni de zile).

Pe langa acestea, le oferim partenerilor si speakerilor diverse servicii premium de business networking, cu rolul de a-i ajuta sa-si dezvolte afacerile in regiunile in care organizam evenimentul. Acest gen de servicii sunt unice pe piata din Romania si experienta pe care o livram celor care de folosesc ne indreptateste sa credem ca este o mare nevoie pentru ele. Cauza este una trista: noi, oamenii de afaceri din Romania, nu avem dezvoltat spiritul asociativ, cooperarea, colaborarea, nu suntem obisnuiti sa dezvoltam relatii si pe alte temelii decat o tranzactie sau o afacere. Construim mult in aceasta directie si investim cat de multa energie putem, pentru ca pe langa inspiratie si experienta, cel mai important ingredient pentru succesul nostru ca si oameni de afaceri este capacitatea de dezvolta conexiuni si parteneriate utile si valoroase.

Din experienta noastra, nici un alt eveniment din Romania nu ofera atatea facilitati si oportunitati pentru dezvoltarea afacerilor precum Business Days.

Ce alte beneficii mai au cei interesati sa participe la acest eveniment?

Cred ca principalul beneficiu pe care il aduce Business Days este motivarea, insuflarea unei atitudini pozitive, te incarca de energie si cu dorinta de actiune, iti da practic o claritate legata de scopul tau in viata si iti ofera energia necesara sa treci la actiune, lasand deoparte scuzele pe care le gasesti zilnic pentru a evita actiunea in directia dorita, pentru ca necesita efort.

Al doilea beneficiu, foarte apreciat de participanti, este experienta pe care o acumulezi la Business Days prin participarea inteligenta la manifestarile dedicate dezvoltarii profesionale. Aceste manifestari sunt construite pe baza unui studiu realizat pe un esantion reprezentativ de oameni de afaceri inainte de fiecare eveniment, cu scopul de a releva cat mai bine nevoile si provocarile specifice mediului de afaceri din regiunea in care organizam evenimentul.

Manifestarile sunt construite pentru a fi bazate pe schimb de experienta, cu o componenta puternica practica, pragmatica, axata pe interactivitate si relevanta pentru audienta din sala. Depunem mult efort, energie si pasiune in aceasta directie. Nu suntem adeptii retetelor magice, de genul 10 pasi de a ajunge un om de afaceri prosper dintr-un somer, ci mai degraba aducem o paleta vasta de specialisti, experti, consultanti, traineri, practicieni in fata audientei cu un dublu rol; primul acela de a gasi raspunsuri credibile la intrebarile lor si in al doilea rand ii lasam pe ei sa aleaga cu cine rezoneaza.

Al treilea beneficiu relevant este generarea de oportunitati pe care le poate avea cineva care participa activ la evenimentele Business Days. Aici este un mediu propice care nu este replicat nicaieri in alta parte unde daca ai minima vointa si dorinta sa realizezi conexiuni o poti face mult peste ceea ce-ti imaginezi, pentru ca alaturi de tine sunt cel putin 1.000 de alti oameni de afaceri care vor acelasi lucru, mai mult sau mai putin constient, sunt cel putin 150 de parteneri care cred in sansa mediului de business din Romania si cel putin 150 de speakeri care participa fiecare cu scopul de a ajuta la realizarea acestui demers.

Pe langa aceste beneficii sunt multe altele conexe cum ar fi: sesiunile speciale dedicate dezvoltarii personale, zonele de entertainment, socializare.

Sunteti un fin observator al mediului de afaceri romanesc si nu numai. Judecand dupa primele semne, ce asteptari credeti ca au oamenii de afaceri de la anul 2015?

Cred ca traim intr-o perioada interesanta in care vedem doua sau trei curente din ce in ce mai evidente, pe de o parte avem antreprenori curajosi cu viziune carora nu le este teama sa atace piata globala, pe de alta parte avem oameni de afaceri cu experienta, din ce in ce mai implicati in a ajuta comunitatea din care fac parte, in special cu timpul si experienta lor si pe de alta parte avem o clasa de manageri inca inchistati in luarea unor decizii curajoase, carora parca le lipseste ambitia.

Practic lumea afacerilor este scindata in cei care vor transformarea societatii si cei care vor sa conserve un stil de viata focusandu-se doar pe minimizarea riscurilor, fara sa-si asume curajul unor decizii inovatoare si generatoare de schimbare, uneori fundamentala.

Va fi o batalie intre cele doua curente si curentul mai puternic va fi cel care va determina trendul anului 2015. Tinem cu cei care vor transformarea, care vad in progres calea, care cred ca atunci cand vrei sa cuceresti excelenta in ceea ce faci, este nevoie si de curaj si un dram de nebunie, nu doar de gestionarea la maxim a riscurilor.

Cred ca 2015 va fi un an interseant si primele luni ne vor spune incotro ne vom indrepta. Daca proprietarii de afaceri si antreprenorii vor reusi prin leadership si propriul exemplu sa insufle curajul necesar managerilor sa-si asume progresul mai acelerat, anul 2015 va fi probabil cel mai bun an dupa 2008 incoace si va reprezenta punctul de inflexiune catre relansarea sustenabila a economiei din Romania. Premizele cresterii exista.

Care credeti ca sunt oportunitatile de business ale anului 2015?

Scaderea somajului si cresterea usoara, dar constanta a economiei, sunt premise pentru dezvoltarea multor afaceri care se bazeaza pe cresterea consumului. In acelasi timp, sesizam un grad mare de oboseala in randul afacerilor care au suferit de pe urma crizei si o nevoie din ce in ce mai mare a celor care conduc astfel de afaceri pentru relaxare si echilibru. Afacerile care se bazeaza pe explorarea acestor nevoi vor avea de asemenea succes.

Online-ul va continua trendul sau ascendent.

Business Days este, pana la urma, un mare eveniment de networking. Spuneti-ne in cateva cuvinte ce credeti dumneavoastra despre importanta neworking-ului in business.


Am expus si mai sus punctul meu de vedere. Cred ca acest aspect este unul dintre cele mai importante din tolba de abilitati necesare pentru succes al unui om de afaceri. Degeaba ai idei bune, degeaba esti bun in ceea ce faci, degeaba ai bani, daca iti lipsesc abilitatile de comunicare, interrelationare si capacitatea de a genera parteneriate sustenabile si eficiente pentru afacerea ta.

Cand a dat pentru prima data roade networking-ul pentru dumneavoastra? Ne puteti spune o scurta istorioara care sa-i inspire pe cititorii nostri?

Cred ca folosesc in mod inconstient anumite tehnici de business networking inca din primi ani de activitate profesionala, aici ma refer in principal la diplomatie, la empatie, la capacitatea de ascultare activa, la dorinta sincera de ajutare, la abilitatea de a crea conexiuni si a ajuta prin recomandari, dar pot spune ca am constientizat importanta si puterea transformatoare a business networkingului atunci cand am lansat proiectul Business Days, acum cinci ani.

Nu este greu sa ai idei bune, cu aplicabilitate si cu cerere pe piata, nici sa atragi fondurile necesare pentru pornire, ceea ce este cu adevarat greu, daca nu ai aceste abilitati de a genera conexiuni, este sa o faci in timp util si sa creezi acea microcomunitate de factori interesati de proiectul tau care sa te ajute sa duci proiectul de la simpla idee la o realitate.

Istorioara este chiar primul eveniment in care am aplicat tehnica recomandarilor pentru a-mi construi primul portofoliu de speakeri si primul portofoliu de parteneri, bazandu-ma pe cativa prieteni si cunoscuti din sfera mea de cunostinte si care mi-au facilitat accesul la speakerii de la prima editie si m-au ajutat in gasirea primilor parteneri sustinatori ai proiectului ce urma sa devina Business Days de astazi.

Multi dintre cei care atunci au fost speakeri au ramas alaturi de noi toate cele 17 editii de pana acum, unii parteneri de asemenea au ramas alaturi de noi si au construit alaturi de noi acest fenomen. Fiecare dintre ei este mai mult decat rolul pe care l-au avut la prima editie, acum sunt adevarati ambasadori, pentru ca au ajuns sa creada in idealul nostru, sa-l imbratiseze, sa-l sustina si mai ales sa-l recomande. Asta este esenta networkingului. Construiesti relatii care te pot ajuta in dezvoltarea ta sau a proiectelor tale, nu neaparat ca si client sau ca si furnizor ci mai ales ca si sustinator si promotor al tau sau al proiectelor tale. Pentru asta este nevoie de trei ingrediente magice: incredere in tine, credinta in succesul si demersul proiectului tau, recunostinta din partea ta. Si cel mai important pentru consolidarea relatiilor pe termen lung este corectitudinea si echilibrul din relatie. Sa nu existe niciodata suspiciunea ca unul profita sau abuzeaza de celalalt. Nimic nu distruge mai repede puntea de incredere decat acest lucru.

Ce asteptari aveti dumneavoastra de la anul 2015?

Pentru noi este un an foarte important, pentru ca este anul in care ne focusam pe excelenta, dupa ce primi cinci ani focusul a fost pe progres, vom face un switch important in strategie si ne vom concentra pe excelenta in tot ceea ce facem. Dupa rebranding si migrarea pe o noua platforma, dupa extinderea si consolidarea platformei Business Days, a venit vremea sa ne concentram pe fiecare din proiectele Business Days, sa le facem sa functioneze la capacitatea maxima si la un nivel calitativ din ce in ce mai ridicat.

Un alt aspect important pentru noi este primul pas pentru internationalizarea proiectului Business Days si organizarea in octombrie a primului summit est-european dedicat dezvoltarii antreprenoriatului la Cluj.

Vom lansa si acceleratorul de vanzari, in luna ianuarie a anului viitor, primul proiect de acest gen din Romania, creat cu scopul de a dezvolta patru abilitati esentiale pentru succes in afaceri: abilitatea de a vinde, abilitatea de a negocia, abilitatea de a comunica si abilitatea de a dezvolta relatii de afaceri durabile.

Practic este vorba de kit-ul de supravietuire in jungla afacerilor pentru tineri capabili.

Una peste alta, ne punem sperante mari in anul 2015. Suma cifrelor din anul 2015 este 8, cifra care daca este intoarsa cu 90 de grade se transforma in simbolul infinit. Credem ca pentru noi anul 2015 va fi anul in care ni se vor deschide infinite oportunitati si vom reusi sa promovam mediul de business din Romania la nivel global si sa aducem in tara noastra idei, solutii si oportunitati de pe piata globala.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2480 ori