Vanzarile Grupului Lafarge au crescut cu 5% in primul trimestru din acest an, la 3,35 miliarde euro, comparativ cu perioada similara din 2011, pe fondul cresterii preturilor in toate liniile de produse si a volumelor de ciment pe pietele emergente, a anuntat vineri compania.
Lafarge a inregistrat volume de vanzari mai mari de ciment, in timp ce volumele de vanzari de agregate si betoane au scazut in primul trimestru. Pentru ciment, volumele de vanzari au crescut cu 1%, reflectand cresterile in Orientul Mijlociu si Africa, America Latina si Asia.
Volumele de vanzari de agregate au scazut cu 4%, iar vanzarile de betoane s-au diminuat cu 7%, reflectand impactul conditiilor meteorologice severe asupra constructiilor in Europa de Vest si de Est, spre deosebire de anul trecut.
EBITDA si rezultatul curent din exploatare au crescut in acest trimestru, cu 6%, la 516 milioane euro si, respectiv, 17%, la 267 milioane euro, pe fondul accelerarii activitatii in Orientul Mijlociu si Africa, Asia, America Latina si America de Nord.
Investitiile au totalizat 188 milioane euro in acest trimestru, in scadere de la 293 milioane euro in 2011.
Grupul mizeaza pe continuarea cresterii cererii de ciment si estimeaza o crestere a pietei intre 1 si 4% in 2012 fata de 2011.
Lafarge a inregistrat vanzari de 15,3 miliarde de euro in 2011.