Romanii, codasi la consumul de ciocolata

Miercuri, 16 Decembrie 2009, ora 10:13
1962 citiri
Romanii, codasi la consumul de ciocolata

Nivelul vanzarilor de ciocolata va creste in 2009 doar cu 5%. Producatorii se asteapta ca sarbatorile de iarna sa aduca o crestere a vanzarilor cu circa 35%, asa cum se intampla in anii trecuti. 

Un studiu Euromonitor International citat de Jurnalul National arata ca Romania este codasa la consumul de ciocolata pe cap de locuitor care este de numai 1,9 kilograme anual.

La polul opus se afla elvetienii, care consuma 9,8 kilograme anual fiecare.

"Consumatorii sunt mai precauti in alegerile pe care le fac si se orienteaza spre marcile cunoscute, in care au incredere.

Se gandesc de doua ori daca intr-adevar au nevoie sau nu de un anumit lucru si nu se mai abat atat de mult de la lista de cumparaturi facuta acasa", explica cu ceva vreme in urma Doina Cavache, directorul de afaceri corporatiste al Kraft Romania, pentru cotidianul citat.

Potrivit estimarilor Euromonitor International, ciocolata tablete este preferata romanilor, cu vanzari de circa 21,3 mii tone anul acesta, urmata de cea sub forma de batoane cu un volum de 11,6 mii tone.

Poiana (produsa de Kraft Foods Inc) a fost in 2008 brandul de ciocolata preferat al romanilor, urmata de Primola (Supreme Group), Milka (Kraft Foods Inc), Kandia si Laura (Cadbury Plc), Heidi (Laderach AG) etc, arata datele Euromonitor. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#romani, # consum, # ciocolata , #stiri Kraft Foods