Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Social media schimba fata Jocurilor Olimpice

Social media schimba fata Jocurilor Olimpice


Jocurile Olimpice de la Londra au fost "botezate", de catre organizatori, drept primele jocuri "social media", si nu este greu de aflat de ce anume. In ultimii ani, retelele de socializare au redus "distanta" dintre atletul vedeta si grupul sau de admiratori.

Acesta este si motivul pentru care Comitetul Olimpic International a lansat saptamana aceasta hub-ul oficial al Jocurilor Olimpice de la Londra. La 16 ani dupa lansarea primului site special dedicat Jocurilor Olimpice, actualul portal ofera un director de conturi verificate, sectiune de premii pentru fanii activi si continut exclusiv.

Nu pare sa fie un pas asa de mare pentru organizatia internationala, insa, la Jocurile Olimpice din 2008, Facebook era "mic copil", avand inregistrati doar 100 de milioane de utilizatori. La vara, cand se va da startul la jocurile de la Londra, reteaua lui Mark Zuckerberg va gazdui nu mai putin de 845 de milioane de utilizatori.

La fel s-a intamplat si cu Twitter, care in 2008 avea sase milioane de utilizatori, in timp ce astazi reteaua numara nu mai putin de 140 de milioane de membri.
O infografie a Comitetului Olimpic International ilustreaza cum va contribui social media la o noua experienta pentru atleti si admiratorii acestora.
In cadrul primelor Jocuri Olimpice, desfasurate in 1896 la Atena, oamenii au aflat de eveniment din presa scrisa.

Berlin 1936 - A fost pentru prima oara cand Jocurile Olimpice au fost transmise la radio. Au fost lansate in eter peste 2.500 de reportaje in 28 de limbi.
In 1964, la Jocurile Olimpice de la Tokyo, a fost realizata prima transmisie televizata prin intermediul satelitului a unui astfel de eveniment. Telespectatorii din 40 de tari au urmarit concursul.

Los Angeles 1996 - Primele Jocuri Olimpice care au beneficiat de pagina de internet proprie, de unde puteai afla ultimele noutati, poze, rezultate si rezervare de bilete.

Londra 2012 - admiratorii pot sa interactioneze cu atletii favoriti prin intermediul social media, in special chat.

Audienta Jocurilor Olimpice continua sa creasca. Astfel, la Sydney 2000 au fost inregistrati 3,7 miliarde de telespectatori, la Atena 2004 au fost 3,9 miliarde de telespectatori, iar la Beijing 2008 4,2 miliarde de pamanteni s-au uitat la televizor. Numai ceremonia de deschidere de la Beijing 2008 a fost urmarita de catre doua miliarde de pamanteni.

Social media si Jocurile Olimpice

Retelele de socializare au inceput sa devina tot mai importante in promovarea unui astfel de eveniment cu impact international major. Daca in 2008 Facebook avea doar 100 de milioane de utilizatori, acum a ajuns la aproape 850 de milioane. Twitter avea sase milioane de utilizatori, iar acum a ajuns la 140 de milioane.

In 2008, nu a existat niciun fel de integrare oficiala a Olimpiadei in cadrul platformelor retelelor Facebook si Twitter. Pe toata perioada desfasurarii Jocurilor Olimpice 2012, atletii vor avea posibilitatea sa stea de vorba cu admiratorii, prin intermediul chatului, vor impartasi succesele cu fanii si vor avea posibilitatea sa-si mareasca baza de admiratori de pe conturile social media.

Atleti cu prezenta notabila in social media

Inotatorul Michael Phelps, detinator a 16 medalii olimpice, are 159.000 de follow-uri pe Twitter si 5,1 milioane de like-uri pe Facebook. Usain Bolt, recordmanul mondial la 100 de metri sprint, are 420.000 de follow-uri pe Twitter si 6,4 milioane de fani pe Facebook. Tenismanul elvetian Roger Federer are nu mai putin de 10,3 milioane de like-uri pe Facebook.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1466 ori