Reguli dure in ceea ce priveste publicitatea la Jocurile Olimpice

Marti, 29 Mai 2012, ora 09:01
2474 citiri
Reguli dure in ceea ce priveste publicitatea la Jocurile Olimpice

Jocurile Olimpice de la Londra au implicat costuri foarte mari, bugetul pentru acest eveniment ajungand la 15 miliarde de dolari, iar Londra ar putea sa piarda multi bani din gazduirea acestui eveniment. Organizatorii se vor orienta spre publicitate pentru a recupera o parte din cheltuieli.

Comitetul de Organizare a Jocurilor Olimpice (LOCOG) este in situatia in care trebuie sa vanda publicitate. LOCOG a strans aproximativ doua miliare de dolari in urma sponsorizarilor, o suma foarte mica tinand cont de bugetul ridicat al evenimentului sportiv, potrivit Business Insider.

Preturile de sponsorizare ajung la 100 milioane lire sterline, astfel ca LOCOG si Guvernul britanic au impus o serie de legi drastice pentru a fi sigure ca cele 50 de branduri care ofera suport financiar pentru Jocurile Olimpice au o acoperire totala, iar alte companii vor fi impiedicate sa isi faca publicitate.

Reprezentantii LOCOG au declarat ca drepturile acestei organizatii sunt foarte extinse si, prin urmare, orice campanie avand ca tema Jocurile Olimpice ar putea sa le incalce, "chiar daca nu se refera in mod explicit la Jocuri".

Fiind intrebati despre publicitatea indirecta ce nu mentioneaza Jocurile Olimpice in mod explicit, oficialii LOCOG au explicat: "Asociatia pentru Drepturile Jocurilor Olimpice a fost creata la scara larga, asa ca orice asociere dintre un business sau brand cu Jocurile Olimpice incalca aceste drepturi".

LOCOG a creat o zona in Londra dedicata exclusiv brandurilor, unde publicitatea pentru produsele care nu apartin sponsorilor competitiei sportive in orice forma devine o infractiune. Problema care apare in acest caz este ca zona dedicata exclusiv brandurilor este foarte mare.

Nu numai publicitatea obisnuita este interzisa, ci si fotografiile, in timp ce comerciantii autorizati pot sa vanda numai anumite produse, acceptate de autoritati in prealabil, in timp ce cumparatorii pot sa achite numai cu carduri Visa.

Twitter a acceptat sa lucreze cu LOCOG pentru a interzice companiilor care nu sponsorizeaza Jocurile Olimpice sa cumpere publicitate promovata prin intermediul retelei sociale. Prin urmare, expresia "drink @gatorade at #london2012" nu va fi acceptata.

In plus, Twitter a inceput sa indeparteze o serie de conturi neautorizate asociate cu Jocurile Olimpice. Saptamana trecuta, Twitter a trebuit sa scoata din retea un grup care folosea un logo modificat al Jocurilor Olimpice.

Politia publicitatii (the advertising police) are dreptul sa actioneze in orice caz considerat a avea potential de reclama neautorizata, astfel ca orice produs considerat ca incalca legea poate fi indepartat sau distrus. Politia poate folosi in acest sens o "forta moderata". Cei care incalca aceste reglementari pot primi amenzi de pana la 20.000 de euro.

Cetatenii din Londra nu au voie sa foloseasca spatiile cladirilor pe care le detin pentru a face publicitate companiilor. Aceasta lege se aplica in cazul cladirlor aflate in zona dedicata exclusiv brandurilor. Prin urmare, cei care detin cladiri si inchiriaza spatiul acestora pentru pulicitate vor fi amendati.

#Jocurile Olimpice publicitate, #reguli publicitate Jocurile Olimpice, #companii publicitate Jocurile Olimpice , #Investitii