9.000 de firme de IT vor putea utiliza sigla noului brand al sectorului "Romania IT"

Miercuri, 24 Ianuarie 2007, ora 06:50
1138 citiri

9.000 de firme de tehnologia informatiei (IT) vor putea utiliza sigla noului brand al sectorului "Romania IT" pentru produsele si serviciile promovate pe piata externa.

Noul brand a fost lansat marti de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si cel al Economiei si Comertului, acesta fiind realizat in colaborare cu patru asociatii de profil active pe piata romaneasca.

"Lansarea acestui brand presupune in primul rand promovarea produselor si serviciilor IT romanesti pe piata externa, dar si atragerea de noi investitii, ceea ce va putea contribui la cresterea pietei autohtone de tehnologia informatiei', a declarat, marti, ministrul comunicatiilor, Zsolt Nagy.

Pentru lansarea acestui brand al sectorului IT au fost alocati circa 400.000 lei, alaturi de implicarea resurselor umane din industria de profil si din cele doua ministere, alti 400.000 lei fiind orientati catre promovarea brandului pe piata externa.

Constructia acestui brand a durat mai mult de patru luni, din septembrie si pana in prezent, dupa lansarea strategiei de branding de export pentru IT si efectuarea mai multor cercetari de perceptie a sectorul IT din Romania, in acelasi timp cu consultarea industriei de profil.

"Nu este foarte usor sa promovezi competenta intr-un mod profesionist, dar cred ca acest parteneriat public-privat a a reusit sa creeze un produs reusit pentru intregul sector IT", a spus presedintele Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii /ANIS/, Liviu Dragan.

De asemenea, Vasile Baltag, presedintele unei alte asociatii de profil, Asociatia pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor din Romania /ATIC/, a spus ca estimarile privind dublarea exporturilor de produse si servicii IT pana la un miliard de euro, in urmatorii doi ani, este un obiectiv care se realiza indiferent daca avea loc sau nu lansarea acestui brand, datorita intrarii Romaniei in NATO in 2002, ceea ce atras multe investitii pe piata IT, dar si actualei integrari in UE, care va contribui la atingerea obiectivului.

Noul brand "Romania IT" va fi lansat in premiera pe piata externa la Targul CeBit 2007, care se va desfasura, in perioada 15-21 martie, la Hanovra, in Germania, ulterior noul brand urmand sa fie lansat si pe piata nord-americana, pe 21 aprilie, la San Francisco.

Potrivit datelor MCTI, sectorul IT a contribuit, in 2006, cu 4,19 la suta la PIB, in crestere fata de 2005 cand contributia sectorului a fost de 3,09 la suta. La finele lui 2006, domeniul software si servicii in IT numara 13.200 companii, din care 9.000 exporta deja pe piata externa. Rata de productivitate in acest domeniu este 32.000 de euro/persoana.

Anul trecut, cifra totala de afaceri a sectorului IT a fost de un miliard de euro, iar exporturile de software si servicii de 450 milioane euro.

"Pentru 2007 se estimeaza o rata de crestere a exporturilor din domeniul IT de circa 50 la suta, peste cea inregistrata in primele 11 luni ale lui 2006, de circa 46 la suta", a precizat ministrul delegat pentru Economie si Comert, Iuliu Winkler.

Exporturile IT au avut cea mai mare rata de crestere in 2006, tinand cont de faptul ca exportul total al Romaniei in 2006 a inregistrat o crestere de 17 la suta.

Potrivit ministrului delegat pentru Economie si Comert, trei proiecte similare de brand-uri de export se afla in analiza la Ministerul Economiei si Comertului si anume pentru sectoarele vie-vin, confectii si mobila.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)