Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ce masini conduc Udrea, Videanu si Vladescu

Ce masini conduc Udrea, Videanu si Vladescu

Romania, tara fara autostrazi si sosele este una dintre cele mai profitabile piete pentru marcile auto de lux. Editii limitate, modele de colectie, personalizate sau comandate inainte de a fi lansate oficial, acestea sunt autoturismele afaceristilor si persoanelor publice din Romania. Unii neaga, altii le iau pe firma, insa cei mai multi prefera anonimatul si platesc bani buni pentru ca dealerii si importatorii sa le asigure confidentialitate absoluta.

Desi nu exista prea multe nume, exista cifre care vorbesc de la sine. in Romania circula aproximativ 200 de masini Bentley, 25 de Lamborghini si 60 de Ferrari. Forza Rossa a vandut din 2008 masinile Ferrari alocate pentru 2009, iar acum a inceput sa preia comenzile pentru anul viitor. in primele cinci luni, importatorul oficial al marcii a livrat 10 masini, iar pana la finele lui 2009 alte 15 vor ajunge la proprietari. Printre modelele livrate deja sunt patru California, doua Scuderia 16 M (serie limitata de 499 unitati in intreaga lume, n.r.), un F430 Scuderia si un 599 GTB Fiorano.

Cel mai ieftin Ferrari vandut este un F430 Coupe de 145.000 euro, iar cel mai scump, 612 Scaglietti one-to-one, de 227.900 de euro, preturi fara taxe. Mercedes Benz Romania, importator oficial pentru Maybach, a livrat un singur model, exclusivistul 57S, in valoare de 450.000 de euro. Anul trecut compania nu a vandut nici un model din gama Maybach Bentley, importat de Porsche Romania, a vandut de la inceputul anului cinci limuzine de lux, mai mult decat au livrat tot anul 2008, adica patru.

Cele cinci modele vandute au preturi care pornesc de la 153.000 de euro, fara taxe. Porsche Romania este de anul acesta importator oficial si pentru Lamborghini, insa modelele pot fi doar comandate, fara a exista service sau showroom. Se pare ca pana la sfarsitul lui 2010 importatorul va inaugura un showroom exclusivist, doar pentru marcile Bentley, Porsche si Lamborghini, asteptat de la inceputul lui 2008. Pe unde le conduc posesorii acestor masini scumpe, am intrebat cateva persoane publice.

Elena Udrea: „Am o masina, pe numele sotului”

„Contrar celor spuse, am o singura masina, un Mercedes din 1998 care e pe numele sotului. Din pacate, acum sofez foarte rar. Cred ca starea drumurilor din Romania s-a imbunatatit in ultimul an, insa parerea mea este ca, in mare parte, drumurile romanesti sunt nepotrivite sofatului, in general”, ne-a declarat ministrul Turismului. Un Mercedes anul 1998 se vinde pe piata cu mai putin de 10.000 euro.

Adriean Videanu: „As vrea sa conduc un Trabant”

„Ce masini, masini de cusut?” ne-a intrebat foarte vesel ministrul Economiei cand i-am cerut o declaratie despre autoturismul pe care il conduce. „Nu am masina personala si nici nu am de gand sa imi cumpar. De ce sa imi cumpar daca am masina de serviciu de la minister, iar cand am nevoie pentru treburile personale, am masina de la compania unde sunt actionar. Conduc foarte rar, din pacate, dar conduc ce mi se da, de la Dacie la Mercedes. Mi-ar placea sa conduc un Trabant, de ce nu?”, a continuat Adriean Videanu.


Cat despre drumurile din Bucuresti, fostul primar general spune ca „nu sunt foarte rele, sunt la fel de bune ca drumurile din alte capitale europene”. Iar la nivelul tarii sunt si cateva drumuri groaznice, „undeva prin Ardeal, Harghita, Covasna”, si-a amintit la fel de vesel ministrul.


„Sunt adeptul ideii ca nu masina reflecta statutul social, ci calitatea umana. Masina nu are nici o legatura cu asta, e un element de confort, o necesitate de deplasare”, a conchis ministrul Economiei. si daca domnul Videanu tanjeste, la un Trabant, il informam ca preturile pentru un asemenea model variaza intre 200 euro si 1.500. Cam de 200, respectiv 25 de ori mai ieftin decat Touaregul de serviciu.

Viorel Lis: „Masinile mari reflecta imbogatitii pe moment, masinile mici decapotate sunt pentru agatat femei”

Fostul primar al Capitalei ne-a declarat ca se afla la al doilea Ford Mondeo, pe care trebuie sa il duca la reparat pentru ca e atins prin parti.


„E aglomerat, stau la coada, m-a mai atins cate unul. Drumurile noastre nu sunt mai bune decat in alte tari europene ci mai proaste, in principal prost construite, cu denivelari, fara canale tehnice pe dedesubt. Cand le-am zis sa facem panta de scurgere a drumurilor spre Dambovita, au ras de mine, dar acum se scurg si se formeaza balti. Totusi, cred ca s-a mai schimbat ceva de cand am fost eu primar si am privatizat unele regii. Desi am fost criticat la momentul respectiv, privatizarea a adus bani la primarie”, a explicat pentru Gandul Viorel Lis.


Fostul primar spune ca nu si-ar lua niciodata o masina 4X4 pentru ca nu ii place. „Jeepurile sunt pentru cei care n-au avut bani si, cand au prea multi deodata, vor sa faca figuri, iar cu cele mici decapotate vor sa agate femei. Nu o sa vedem niciodata un arhitect sau un om de stiinta in asemenea masina”, crede Viorel Lis. Pretul unui Ford Mondeo porneste de la 16.500 euro si poate ajunge la 25.000, in functie de dotari.

Sebastian Vladescu: „Merg numai prin Bucuresti”

Desi saptamanalul Academia Catavencu il prezinta pe Sebastian Vladescu drept sofer de Maseratti, politicianul ne-a declarat ca nu conduce o asemenea masina, desi i-ar placea la fel de mult si Porsche sau Ferrari. „Conduc rar si atunci aleg Fiat 500. Mai am un IMS si doua motociclete, scrie si in declaratia de avere, nu stiu de unde au aparut alte zvonuri. Merg oricum destul de rar si mai mult prin Bucuresti, mi se pare bun drumul”, ne-a replicat Vladescu. Varianta de varf din gama Fiat 500 costa 11.600 euro, iar un IMS se vinde cu aproximativ 6.000 euro, depinde de anul de fabricatie.


Ionut Negoita „Nu sunt adeptul unei masini de colectie, mai bine iau un model de serie decat sa dau 300.000 pe unul editie limitata, ele fac aceleasi lucruri”

Afaceristul are impreuna cu fratele sau Robert Negoita un Hummer de 11 metri si 22 locuri, 2 Mercedes S Classe, o limuzina Lexus si un Cadillac Escalade, cele din urma fiind comandate din America. „Hummer-ul nu e pentru mine, e pentru inchiriat, s-a dovedit o afacere inspirata.


Unul dintre Mercedes-uri este cu caroseria lunga, a facut parte din delegatiile NATO, Cadillac-ul l-am scos la vanzare, mergeam destul de rar cu el, cam o data pe saptamana. Acum cu criza aceasta au scazut destul de mult preturile, il las la 50.000. in rest, in oras merg cu Lexus, in afara cu Mercedes-ul cu caroserie lunga, se asaza mai bine la drum. Pe unde circul eu drumurile mi se par acceptabile, insa de multe ori calitatea asfaltului si capacitatea de a prelua traficul nu fac fata.

Recent, am fost cu masina in Delta, mi se pare ca e bun drumul, insa pentru distante mai mari prefer avionul. Nu sunt adeptul unei masini de colectie, mai bine iau un model de serie decat sa dau 300.000 pe unul editie limitata, ele fac aceleasi lucruri. insa masina de serie e mai performanta deoarece s-a facut cercetare pe un numar mai mare de masini, s-a imbunatatit constant. Hummer-ul e o masina deosebita, nu trebuie demonetizata deoarece are rolul ei, se foloseste pentru evenimente deosebite. O inchiriem minimum 5 ore, cu 100 euro/ ora in cursul saptamanii si 150 euro/ora in week-end. in afara Hummer-ului cele patru masini au o valoare totala de circa 350.000- 400.000 euro”, ne-a declarat Ionut Negoita.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2679 ori
Citeste mai multe despredrumuri masini udrea videanu