Renault si GM ataca pozitia lui Tiriac din piata auto

Marti, 18 Decembrie 2007, ora 10:02
1708 citiri
Renault si GM ataca pozitia lui Tiriac din piata auto

Divizia auto a Tiriac Holdings, grup controlat de multimiliardarul Ion Tiriac, ar putea pierde, anul viitor, pozitia a doua in lupta cu urmatorii clasati - Renault Nissan Romania si General Motors Southeast Europe - pe segmentul importurilor auto, o afacere cu vanzari anuale de 3,5 miliarde euro.

Compania din grupul Tiriac estimeaza, pentru acest an, vanzari de circa 36.000 de unitati, in crestere cu peste 28% fata de nivelul de 27.958 de unitati raportat anul trecut, pastrandu-si astfel cea de-a doua pozitie in clasamentul vanzarilor pe segmentul de import.

Compania este precedata de Porsche Romania, care va consemna in acest an vanzari totale de circa 60.000 de masini, cu o crestere de circa 40% si afaceri de peste un miliard de euro.

La mica distanta de importatorul auto din grupul Tiriac se afla Renault Nissan Romania, care si-a fixat, pentru 2007, un obiectiv de circa 35.000 de masini, in crestere cu 33% fata de pragul atins anul trecut, de 26.452 de unitati, respectiv de General Motors Southeast Europe (GMSEE), cu un obiectiv de vanzari de 32.500 de autovehicule in 2007, in crestere cu 68% fata de anul trecut.

Primii trei importatori de masini, Porsche Romania, divizia auto a Tiriac Holdings si Renault Nissan Romania acopera circa 60% din piata importurilor, estimata in acest an la circa 230.000 de unitati, potrivit datelor furnizate Business Standard de catre reprezentantii principalilor importatori de autovehicule. Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustineau, in anul 2005, ca valoarea pietei locale este de circa 3,5 miliarde euro, la un volum de vanzari de 250.000 de unitati.

Cererea de masini de import va consemna, in 2007, o crestere de 38% fata de anul trecut, cand au fost livrate 166.127 de autovehicule produse in afara tarii. Pentru Tiriac au punctat, in primele zece luni, ca si in ultimii ani, marcile Ford, in crestere cu 72,7%, la 13.190 de unitati, si Hyundai, cu un salt de 54,1%, la 10.020 de unitati, care, luate impreuna, se apropie de vanzarile Renault.

Printre competitorii diviziei auto a Tiriac Holdings la nivel local se mai numara Trust Motors - 16.000 de unitati vanzari estimate pentru acest an, cu 22% mai mult ca anul trecut, si AutoItalia, cu vanzari de peste 16.000 de autovehicule, in crestere cu 53%.

"Cererea pentru masinile comercializate de grupul Tiriac a fost impulsionata, in acest an, de succesul unor modele ale marcilor de volum Ford si Hyundai, de investitiile in extinderea retelei de dealeri, precum si de cresterea generala a pietei", au declarat reprezentantii Romcar, companie din grupul Tiriac. Compania importa marcile Dodge, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford si Hyundai, precum si autovehiculele Mercedes-Benz, Smart, Chrysler si Jeep, in parteneriat cu reprezentanta constructorului german Mercedes-Benz Romania.

Pana anul trecut, firma a fost importator general si pentru Mazda, marca preluata de o reprezentanta a constructorului japonez. Divizia auto a Tiriac Holdings cuprinde companiile M Car Trading, Romcar, Premium Auto si Hyundai Auto Romania. Retailerul grupului, Tiriac Auto, controleaza 12 dealeri din Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Oradea. Grupul a comercializat anul trecut 12.844 de autovehicule Ford, 7.788 - Hyundai, 4.191 - Mercedes-Benz si 1.722 - Mitsubishi.

Piata totala a ajuns, anul trecut, la 297.162 de unitati, in crestere cu 15,9% fata de 2005. Vanzarile de autoturisme au crescut cu 18,9%, in 2006, pana la 256.364 de unitati, in principal ca urmare a majorarii livrarilor de masini din import, care au detinut o cota de 53,5% din total.

Vanzarile ar putea creste cu pana la 10% in 2008 fata de nivelul prognozat pentru acest an, de circa 350.000 de autovehicule, cel mai dinamic avans urmand sa fie consemnat, ca si in ultimii ani, la clasele mica si compacta, apreciaza reprezentantii principalilor producatori si importatori de masini.

Acestia apreciaza ca vanzarile s-ar putea plafona, in urmatorii trei ani, in jurul a circa 500.000 de masini, nivel corespunzator unei valori de circa sapte miliarde euro.

<a href=http://standard.ro/articol_23420/renault_si_gm_ataca_pozitia_lui_tiriac_din_piata_auto.html/ target=_blank>Business Standard</a>