5 mituri comune despre întreținerea mașinilor. De ce ar putea fi costisitor să le crezi

Vineri, 14 Iunie 2024, ora 19:41
198 citiri
5 mituri comune despre întreținerea mașinilor. De ce ar putea fi costisitor să le crezi
Mecanic care repară o mașină FOTO Pexels

Întreținerea autoturismului este esențială pentru a asigura longevitatea, siguranța și performanța vehiculului dumneavoastră. Dar unii proprietari de mașini cad pradă unor mituri comune privind întreținerea mașinii, care pot duce la cheltuieli inutile și potențiale daune.

Iată cinci mituri de întreținere care nu sunt adevărate, împreună cu motivele pentru care credința în ele ar putea fi costisitoare.

1. Nu este nevoie să vă întrețineți mașina mai nouă

Un mit popular printre proprietarii de mașini este acela că modelele mai noi nu necesită întreținere regulată. Este ușor de presupus acest lucru atunci când mașinile mai noi au caracteristici mai avansate și se spune că sunt construite mai puternic și mai bine decât modelele anterioare.

Cu toate acestea, chiar și cele mai avansate și moderne vehicule au nevoie de verificări regulate pentru a se asigura că totul funcționează fără probleme, potrivit Chase Auto, una dintre cele mai mari instituții financiare din Statele Unite, care oferă o gamă variată de servicii financiare legate de automobile.

Mașinile noi au încă sisteme mecanice și electronice complexe care pot suferi uzură în timp. Neglijarea întreținerii de bază, cum ar fi schimburile de ulei, inspecțiile frânelor și rotirea anvelopelor, poate duce la mai multe probleme pe parcurs, scrie gobankingrates.com.

2. Mașina ta are nevoie de o schimbare de ulei la fiecare 5.000 de kilometri

Un mit vechi, dar comun de întreținere auto este că toate vehiculele au nevoie de un schimb de ulei la fiecare 5.000 de km. Această regulă a fost transmisă din generație în generație, dar nu mai este valabilă pentru majoritatea mașinilor moderne.

Mulțumită progreselor în tehnologia motoarelor și a formulelor de ulei, multe mașini din zilele noastre pot parcurge de câteva ori mai mult, între schimburile de ulei. Cel mai bun mod de a determina intervalul corect de schimbare a uleiului pentru mașina dumneavoastră este să consultați manualul proprietarului, recomandă Chase Auto.

3. Uleiul sintetic este o risipă de bani

Un alt mit legat de întreținerea mașinii este acela că uleiul sintetic nu este necesar, iar uleiul convențional este suficient pentru toate tipurile de motoare. Unii proprietari de mașini pot crede chiar că uleiul sintetic este doar o găselniță de marketing pentru a-i face să cheltuiască mai mult.

În realitate, uleiul sintetic oferă într-adevăr o protecție superioară, în special în condiții și temperaturi extreme. Acesta asigură o lubrifiere mai bună și reduce uzura motorului, ceea ce poate fi deosebit de benefic pentru motoarele de înaltă performanță sau turbocompresate. Deși ar putea fi mai scump la început, beneficiile pe termen lung depășesc adesea costul inițial.

4. Aerul condiționat consumă mai multă benzină decât condusul cu geamurile deschise

Unii proprietari de mașini cred că dacă dau geamurile jos în loc să folosească aerul condiționat, vor îmbunătăți semnificativ economia de combustibil. Această idee pornește de la convingerea că aerul condiționat pune o sarcină suplimentară pe motor, consumând astfel mai mult combustibil.

Deși este adevărat că utilizarea aerului condiționat poate reduce ușor eficiența consumului de combustibil, conducerea cu geamurile închise creează rezistență aerodinamică. La viteze mai mari, această rezistență la înaintare poate compensa economiile de combustibil realizate prin neutilizarea aerului condiționat. Un studiu Consumer Reports, citat de Advance Auto Parts, a constatat că diferența de economie de combustibil între aceste două opțiuni este minimă, în special la viteze de autostradă.

5. Conducerea cu motorul rece vă poate deteriora mașina

Un mit de lungă durată este acela că mașinile trebuie să stea la ralanti timp de câteva minute pentru a se încălzi înainte de a conduce pe vreme rece. Mulți oameni cred că această practică este necesară pentru ca motorul și alte componente ale mașinii să fie pregătite pentru condus.

Motoarele moderne sunt proiectate să funcționeze eficient aproape imediat după pornire. Mersul la ralanti pentru perioade îndelungate pe vreme rece nu este necesar și poate chiar dăuna. Conducerea ușoară în primele minute va încălzi motorul mai eficient decât mersul la ralanti, potrivit Chase Auto.

Renunțarea la aceste mituri comune despre întreținerea mașinii vă poate salva de la greșeli costisitoare și vă poate asigura că vehiculul dumneavoastră rămâne într-o stare mai bună în general. Dacă aveți vreodată îndoieli, consultați manualul de utilizare al autovehiculului dumneavoastră sau discutați cu un mecanic de încredere pentru a obține informații exacte adaptate la vehiculul dumneavoastră.

...citeste mai departe despre "5 mituri comune despre întreținerea mașinilor. De ce ar putea fi costisitor să le crezi" pe Ziare.com

Greșeala pe care o facem cu toții dimineața înainte de a urca în mașină. Cum putem evita defecțiunile motorului
Greșeala pe care o facem cu toții dimineața înainte de a urca în mașină. Cum putem evita defecțiunile motorului
Schimbările de temperatură nu afectează doar oamenii, ci și mașinile, putând provoca mari probleme dacă nu le acordăm atenție. Mașinile sunt precum organismele vii când vine vorba de...
WhatsApp introduce o alternativă AirDrop pentru iPhone și Android. Cum pot fi trimise fișierele
WhatsApp introduce o alternativă AirDrop pentru iPhone și Android. Cum pot fi trimise fișierele
WhatsApp va oferi curând o alternativă la AirDrop, care va funcționa direct din aplicație, permițând utilizatorilor iPhone să trimită și să primească fișiere de la alți utilizatori...
#intretinere masina, #mituri, #soferi, #consecinte, #costisitoare , #Stiri Auto

Curs valutar

1 EUR = 4.9729 RON

0.0013

1 USD = 4.5749 RON

0.0104
  1. Covrigii, o afacere de miliarde. Cele patru rețele de magazine care își împart piața din România
  2. Greșeala pe care o facem cu toții dimineața înainte de a urca în mașină. Cum putem evita defecțiunile motorului
  3. Fast-food, varianta nordică. Un mare lanț european de restaurante pregătește extinderea în România
  4. Drumul Daciei în Europa. Parcursul fulminant al mașinii românești în clasamentele vânzărilor. Cum stă în fața competitorilor
  5. Declinul mașinilor electrice, anunțat prea devreme. Ce se întâmplă pe piața auto
  6. Începe Rabla Plus 2024. La ce sume se ridică voucherul pentru persoane juridice
  7. Cât costă să-ți faci propria piscină, în 2024. Companiile de profil sunt suprasolicitate
  8. Euforie pe piața crypto: ce urmează să se întâmple cu Bitcoin. Prețul a crescut deja de 4 ori, într-un an și jumătate
  9. Dacia Sandero a devenit cea mai vândută mașină din Europa. A lăsat în urmă Tesla Model Y VIDEO
  10. Un australian pretinde că este inventatorul Bitcoin. Procurorii au demarat o anchetă pentru mărturie mincinoasă