Doar 13% dintre utilizatorii de internet sunt dispusi sa plateasca pentru continut

Luni, 21 Decembrie 2009, ora 12:43
1479 citiri
Doar 13% dintre utilizatorii de internet sunt dispusi sa plateasca pentru continut

Doar 13% dintre utilizatorii de internet sunt dispusi sa plateasca pentru continut online, 8% dintre acestia ar accepta o taxa in schimbul unui continut fara publicitate, iar 5% ar fi gata sa plateasca chiar si pentru site-urile cu publicitate, se arata intr-un studiu GfK, informeaza NewsIn.

Potrivit studiului, majoritatea surferilor isi doresc sa continue sa foloseasca internetul in mod gratuit.

Acestea sunt rezultatele unei cercetari internationale privind obiceiurile de consum pentru Internet care a fost realizat de compania GfK in 16 tari europene si SUA.

In cadrul cercetarii, utilizatorii de internet au fost intrebati cat de dispusi sunt sa plateasca pentru continut - in special in cazul website-urilor de stiri, divertisment si cunostinte generale, precum Wikipedia.

"80% dintre respondentii din cele 17 tari isi doresc in continuare acces gratuit la continutul online: o treime din totalul participantilor cred ca informatiile de pe internet trebuie sa fie gratuite si neinsotite de publicitate. Majoritatea (46%) vrea acces gratuit, dar este pregatita sa accepte si publicitatea", se arata in studiu.

In ceea ce priveste situatia pe tari, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi si americani au fost de acord cu aceste conditii, in vreme ce romanii arata cea mai mica deschidere catre aceasta situatie - doar 22% dintre ei.

In acelasi timp, potrivit studiului sunt si tari care vad conceptul de plata pentru continut digital in mod pozitiv. "23% dintre suedezi, aproape 20% dintre olandezi si britanici si 17% dintre americani n-ar fi deranjati sa plateasca pentru acces la informatiile de pe web.

Diferente minore apar daca analizam situatia conform preferintelor in utilizare: in Suedia, un nivel usor ridicat de acceptare pentru continut platit se remarca printre cei care folosesc web-ul pentru blogging si e-finance.

In Marea Britanie, bloggeri sunt cei mai deschisi catre continutul platit.

Prin contrast, surferii din Statele Unite care folosesc Internetul pentru jocuri, pentru a dowloada muzica sau pentru servicii electronice, cum sunt cumpararea de bilete la concerte sau de calatorii, sunt mult mai toleranti cu comisioanele de acces.

In Europa in general, cei care prefera sa faca plati pe Internet sau sa acceseze site-uri erotice sunt si ei mai dispusi sa plateasca decat ceilalti", se mentioneaza in studiul companiei GfK.

Cercetarea a fost realizata in toamna 2009, pe un esantion de 16.800 persoane in varsta de peste 15 ani.

GfK Romania, infiintata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK, activitatile sale fiind structurate in patru segmente: Custom Research - cercetare Ad Hoc, Consumer Panel - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata si Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media. Infiintat in urma cu 75 de ani ca prima companie de cercetare de piata in Germania, Grupul GfK are in prezent mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente. 

 

#continut, #internet, #online, #plata, #utilizatori , #Web