Trafic.ro: Ce au cumparat romanii in 2007

Marti, 22 Ianuarie 2008, ora 12:16
1303 citiri
Trafic.ro: Ce au cumparat romanii in 2007

Trafic.ro a publicat astazi rezultatele unei noi serii de analize demografice realizate pentru site-urile inscrise in clasament si care au optat sa participe in acest studiu in perioada noiembrie - decembrie 2007. Obiectivul analizei demografice realizata de Trafic.ro este crearea unui profil socio-demografic al vizitatorilor unui site. Avand o imagine mai completa despre vizitatorii lor, site-urile inscrise in studiile demografice pot oferi continut, servicii si reclame mult mai bine targetate.

Avand la dispozitie informatiile cumulate ale studiilor demografice derulate pe parcursul anului 2007, Trafic.ro a analizat ce categorii de produse au cumparat romanii in acest interval de timp si in ce proportii. Cele mai frecvente categorii de produse achizitionate pe parcursul anului 2007 au fost obiectele de imbracaminte-incaltaminte (87.5% dintre respondenti), aparatura electrocasnica (75%) si aparatura audio-video (75%).

Mai mult de jumatate din respondenti au cumparat in anul 2007 un calculator (62.5%), un telefon mobil (50%), aparatura foto-video (50%), obiecte de marochinarie (50%) sau articole menaj (50%). Domeniul imobiliar a ramas un interes major pentru romani, 37.5% dintre respondenti investind in amenajari interioare, in comparatie cu doar 25% dintre acestia care au achizitionat un autoturism. In 2007, romanii au cheluit cel mai putin pe articolele destinate timpului liber (25% dintre respondenti).

Studiile demografice derulate de Trafic.ro pe perioada anului 2007 ne arata faptul ca romanii petrec un timp destul de insemnat online cautand informatii, cumparand diverse produse sau distrandu-se. Daca femeile se orienteaza cu precadere spre site-urile cu tematica destinata lor, barbatii prefera jocurile online, site-urile de sport sau cele cu muzica online. Preferintele romanilor se schimba insa pe parcursul anului, in functie de diversi factori cum ar fi perioada anului, varsta, educatie sau venituri. Daca in timpul anului romanii viziteaza cu precadere site-uri informative sau de divertisment, de sarbatori atentia lor se indreapta in principal catre site-uri de cumparaturi.

Datele ultimului studiu publicat de Trafic.ro au fost colectate in perioada noiembrie - decembrie 2007 din peste 16.800 de chestionare completate de catre vizitatorii celor 369 de site-uri inscrise in studiu. Site-urile participante fac parte din toate categoriile prezente in Trafic.ro, fiind distribuite uniform ca si tematica si oferind in acest sens o imagine relevanta pentru majoritatea site-urilor inscrise in clasament. Pentru informatii socio-demografice detaliate pe fiecare site in parte va recomandam sa vizitati Trafic.ro si sa dati click pe site-urile ce au un in dreptul descrierii lor.
Pentru mai multe informatii despre utilizarea Internetului in Romania puteti consulta in orice moment statisticile oferite de Trafic.ro.