Principalele probleme de IT cu care se confrunta companiile din Capitala sunt legate de functionarea sistemului de e-mail si programele anti-virus, potrivit unie analize intocmite de IT Pluriva, informeaza NewsIn.
Problemele la solutia de email apar la peste 36,8% din companiile analizate, urmate de cele legate de stabilitatea statiilor de lucru laptopuri si calculatoare - in 26% din firmele incluse in studiu, in timp ce 24% din companii au probleme din cauza virusilor, 23% din cauza imprimantelor si 18% din firmele studiate au dificultati cauzate de reteaua IT.
Analiza a fost realizata prin discutii directe sau prin email cu 339 de persoane cu putere de decizie in zona IT din companii din Bucuresti, care au avut in anul 2009 o cifra de afaceri cuprinsa intre 1 si 10 milioane de euro.
Problemele tehnice semnalate de managerii bucuresteni afecteaza business-ul pe niveluri diferite: nefunctionarea email-ului inseamna blocarea unui canal important de comunicare business to business, problemele la statiile de lucru ale angajatilor provoaca scaderi de productivitate, iar bresele in programul anti-virus inseamna riscuri de securitate la nivelul intregului sistem IT.
O alta concluzie a studiului Pluriva este ca firmele din Bucuresti constientizeaza nevoia de a-si rezolva problemele de IT, dar sunt mai putin dispuse fata de acum doi-trei ani sa achite un abonament lunar pe termen lung pentru serviciile de mentenanta IT.