Speriati de criza, romanii nu mai cumpara produse electronice

Joi, 18 Iunie 2009, ora 13:49
1556 citiri
Speriati de criza, romanii nu mai cumpara produse electronice

Piata autohtona a produselor electronice se va contracta in anul 2009 cu 35% comparativ cu anul precedent, ajungand la valoarea de 300 de milioane de euro, pe fondul scaderii puterii de cumparare, a declarat joi, directorul de marketing si vanzari JVC in Romania si Bulgaria, Bogdan Pasat, potrivit Newsin.

Potrivit acestuia, 200 de milioane de euro, din total, reprezinta LCD-urile si plasmele.

"O scadere a pietei se va inregistra atat pe segmentul de electronice cat si pe cel de electrocasnice, insa diminuarea masiva va fi pe electronice. Acest lucru este determinat de faptul ca sunt produse "want", si nu "need", astfel ca, in aceasta perioada, oamenii pot decide sa nu mai cumpere anumite produse electronice", a declarat Bogdan Pasat.

Acesta a explicat ca inca din primele luni ale anului s-a simtit diminuarea pietei, pe majoritatea segmentelor, de pana la 40%.

Singurul segment mai putin afectat a fost cel de LCD-uri, datorita programelor de buy-back.

"In Romania, aproximativ doua treimi din valoarea pietei de electronice sunt reprezentate de segmentul LCD si plasma. Cu toate acestea, sectorul LCD&plasma este cel mai putin afectat de perioada de criza. Datorita campaniilor agresive de buy-back, piata s-a dezmortit in primele luni ale anului pe acest segment. In schimb, piata altor categorii, cum ar fi camerele video sau car audio au scazut chiar si cu 50%", a spus directorul de marketing si vanzari JVC pentru Romania si Bulgaria.

JVC Romania este supervizata de catre compania de vanzari JVC International Gmbh. JVC produce camere video, sisteme audio pentru casa, echipamente audio si multimedia pentru masina si accesorii.

 

#criza, #electonice, #electrocasnice , #Stiri Internet