Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Scade numarul abonatilor la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale

Scade numarul abonatilor la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale

Numarul total de abonati la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale a scazut in primele sase luni din acest an cu circa 90.000, pana la 5,73 milioane, comparativ cu sfarsitul anului 2009, cand a fost de 5,82 milioane, potrivit datelor preliminare comunicate marti de ANCOM, informeaza NewsIn.

Datelor preliminare au fost colectate de ANCOM de la furnizorii de servicii de retransmisie a programelor audiovizuale.

Rata de penetrare la nivel de gospodarii a ajuns, la 30 iuine, la 78,3%.


Potrivit Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), pentru prima data, atat rata de penetrare pentru serviciile de tip DTH, cat si rata de penetrare pentru serviciile de retransmisie prin intermediul retelelor de cablu se afla in scadere.


"Numarul total de abonati din Romania la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale prin intermediul platformelor DTH a scazut in prima jumatate a anului la 2,26 milioane abonati, de la 2,33 milioane la sfarsitul anului 2009, fiind pentru prima data de la introducerea acestei tehnologii in Romania cand se inregistreaza o astfel de scadere", a declarat marti presedintele ANCOM, Catalin Marinescu, la cea de-a 15-a editie a Conventiei de Comunicatii prin Cablu.


La jumatatea acestui an, peste 2,6 milioane de abonati receptionau programele audiovizuale in format digital, dintre care 0,35 milioane erau abonati ai retelelor digitale de cablu, in crestere cu peste 10% fata de sfarsitul anului 2009.


Totodata, o crestere importanta, de aproximativ 17 ori, s-a inregistrat in cazul numarului de abonati prin intermediul tehnologiei IPTV, insa ponderea acestora in totalul numarului de abonati ramane in continuare la o valoare redusa, de doar 0,2%.


"In 2011, Autoritatea va defini o serie de parametri de calitate ce vor fi inclusi in contractele incheiate cu utilizatorii finali si in conditiile generale de furnizare a serviciului de programe media audiovizuale, dupa caz, in vederea protejarii intereselor acestora in relatia cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului", a mai precizat presedintele ANCOM.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1094 ori