Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata biletelor online a explodat pe timp de criza. Cat cheltuiesc romanii anual

Piata biletelor online a explodat pe timp de criza. Cat cheltuiesc romanii anual


Piata romaneasca de bilete online a devenit tot mai dinamica in ultimii ani, atragand din ce in ce mai multi cumparatori, si a inregistrat, din 2010 pana in prezent, o crestere anuala cuprinsa intre 7% si 10%, atat ca numar de bilete vandute, cat si ca valoare medie a acestora, vanzarile totale ajungand la 10 milioane euro anual.

In 2006, 25% din volumul vanzarilor de bilete pentru diferite evenimente muzicale se realiza exclusiv online, iar in acest an procentul a crescut la 70%.

"Estimam ca piata se va consolida si se va mentine la aproximativ 10 milioane de euro anual, mai ales ca preturile de vanzare ale biletelor s-au situat in jurul unor valorii medii, din cauza situatiei economice in care ne-am confruntat precum si scaderea resurselor financiare ale cumparatorilor. Cu toate acestea, apreciem ca mediul online va depasi chiar 75% din vanzarile de bilete ale evenimentelor mari", a declarat Bogdan Tudor, Director General MyTicket.ro.

Evenimentele muzicale importante din Romania atrag cumparatori online

Piata biletelor online este foarte solicitata de romani, care cumpara anticipat bilete prin aceste servicii.

De exemplu, la jumatatea lunii aprilie, organizatorii Festivalului International "George Enescu", care se desfasoara in perioada 1 - 28 septembrie, au primit, prin Eventim.ro, 2.500 de comenzi, pentru 13.500 de bilete, in prime doua ore.

Principalii concurenti de pe piata biletelor online

Odata cu cresterea pietei biletelor online, companiile autohtone de ticketing au fost interesate sa isi sporeasca volumul vanzarilor. Unul dintre principalii concurenti de pe acest segment, MyTicket.ro, detine o cota de piata de 40% si are un trafic anual de peste 750.000 de vizitatori unici.

Pe langa MyTicket, pe piata online de bilete pentru concerte sunt mai multi competitori, printre acestia numarandu-se Eventim.ro, VreauBilet.ro, Biletoo.ro, iConcert.ro, Ticketstore.ro, Biletfan.ro.

De asemenea, biletele pot fi cumparate si de pe site-urile instututiilor culturale, unele dintre ele avand implementate servicii proprii, iar altele, servicii oferite de companiile prezente pe acest segmnt.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1252 ori