Internetul, singurul tip de media in crestere pe piata publicitatii

Joi, 03 Octombrie 2013, ora 11:20
1991 citiri
Internetul, singurul tip de media in crestere pe piata publicitatii

Piata de publicitate din Romania va inregistra o scadere de 3,6% in anul 2013, internetul fiind singurul tip de media aflat in crestere, potrivit celui mai recent raport Zenith Optimedia - Advertising Expenditure Forecasts.

Conform sursei citate, internetul ramane in continuare singurul tip de media aflat in crestere in Romania, segmentul de performance media aducand o contributie majora acestei cresteri. In 2013, internetul va atinge o cota de 12% din totalul consumului de publicitate din Romania.

Pe de alta parte, investitiile TV se afla intr-o usoara descrestere de 3% comparativ cu anul precedent, in timp ce presa ramane principalul tip de media afectat, cu o scadere de 15% pentru ziare si de 10% pentru reviste.

Zenith Optimedia preconizeaza schimbarea trendului anual in privinta pietei de publicitate in 2014 (dupa o asteptare de cinci ani) si continuarea cresterii in 2015 (insa doar one-digit).

Pe de alta parte, potrivit ultimului raport Zenith Optimedia - Advertising Expenditure Forecasts, piata globala de publicitate inregistreaza o crestere de 3,5% in 2013, aceeasi rata inregistrata in anul precedent, fara cresterea produsa de asa numitul efect cvadrienal, cel ce genereaza crestere la fiecare patru ani. Evolutia acestui an atinge in cele din urma un nivel constant, dupa o lunga perioada de eroziune lenta produsa de stirile economice negative.

Zenith Optimedia prevede pentru urmatorii doi ani o crestere mai mare - de 5,1% in 2014 si de 5,9% in 2015 - datorata in primul rand redresarii economiei europene.

Piata de publicitate este de asteptat sa-si reia cresterea in zona euro, din 2014

Zona Euro isi revine dupa cele 18 luni de recesiune in trimestrul al doilea din 2013, redresarea sa economica fiind asteptata sa creasca gradual in urmatorii doi ani. Consumul de publicitate din zona Euro a scazut cu 5,2% in 2012. Pentru 2013, este prevazuta o scadere mai redusa, de 4,3%, urmata de o crestere de 0,7% in 2014 si de 1,9% in 2015.

In ciuda acestor predictii de revenire, un declin mai abrupt decat se estimase, aparut in prima jumatate a anului in aceasta zona, a scazut predictiile Zenith legate de cresterea cheltuielilor de publicitate in acest an pentru pietele dezvoltate (pietele in curs de dezvoltare nu inregistreaza incetiniri), reducandu-le de la 1,4% la 1,7% in iunie.

Pe de alta parte, nu a existat niciun semn de incetinire pentru pietele in curs de dezvoltare, in ciuda predictiilor economice ingrijoratoare pe termen scurt. Cresterea economica a incetinit in zona BRIC (Brazilia, Rusia, India si China), ca urmare a faptului ca exporturile au scazut si investitorii internationali au inceput sa isi indrepte atentia spre pietele dezvoltate.

Pietele aflate in curs de dezvoltare detin inca o popoluatie tanara, cu educatie, infrastructura si productivitate, utilizatori de tehnologie. Contributia lor pentru economia globala va continua sa creasca in perioadele urmatoare. Advertiserii nu au fost ocoliti de problemele recente si investesc pe termen lung. Practic, au crescut predictiile legate de cresterea investitiilor de publicitate pe pietele aflate in curs de dezvoltare la 7,6% pentru anul in curs, de la 7% cat estimase in luna iunie.

Pe de alta parte, conform comunicatului, publicitatea din zona internetului fix continua sa creasca mai rapid decat orice alt tip de media traditionala, desi costurile mobile sunt mult mai scazute. Zenith prevede o crestere de 8% in publicitatea pe internet fix in anul 2013 si 2014 si una de 7% in 2015.

Predictia pentru zona de internet advertising - atat cel mobil, cat si cel fix - vizeaza o rata de 20,4% din consumul total pe 2013, de la 18,3% in 2012, ajungand la o crestere de 24,6% in 2015.

"Stabilitatea cresterii consumului de publicitate la nivel global in acest an - un an fara evenimente majore precum Jocurile Olimpice si alegerile din Statele Unite - reflecta faptul ca redresarea pietei de publicitate este pe drumul cel bun, cu promisiuni de crestere si mai mare in anii 2014 si 2015. Amplificarea segmentului de telefonie mobila joaca un rol decisiv in cresterea advertising-ului la nivel global", a declarat Steve King, CEO al retelei internationale a ZenithOptimedia.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#publicitate online, #evolutie piata publicitate, #consum publicitate Romania, #publicitate internet , #Stiri Internet